Sidor

torsdag 17 mars 2011

Vad bjuder jag på för mat?

Dag 01 i Bloggutmaningen
Jag tillhör skaran som inte går efter ett recept när jag lagar mat, recept för mig är bara något som är till för att inspirera och ge hintar om hur något kan tillagas. Naturligtvis om jag aldrig gjort en viss rätt som kräver en viss konsistens eller så går jag noggrant efter alla måttenheter som anges....men inte annars.
När jag, eller rättare sagt vi  bjuder på mat när hemma så är den gärna barnvänlig eftersom de flesta som kommer hit har barn. Vi gillar mat som är lätt att tillaga men med mycket smak. Vi serverar allt från vanlig hederlig husmanskost, till tacos, pasta av olika slag som att grilla en god köttbit med härliga och smakrika tillbehör.
Sist vi hade vänner över på en bit mat blev det köttgryta (jag älskar mat som ska puttra och sköter sig själv!) med massor av grönsaker (så kan barnen pilla bort det de inte gillar) med potatis för dem som vill ha det och rotsaker till dem som föredrog det (eller både och...) samt sallad. Försvinnande gott och perfekt att frysa ner rester till matlådorna.
På sommaren grillar vi näst intill varje dag, allt från kött, fågel och fisk till grönsaker. Mums!

Idag blir det kyckling, hur jag ska tillaga den har jag inte bestämt än....vi får se vad jag känner för när jag väl står vid spisen.
Vad bjuder du på för mat?

5 kommentarer:

Chris_P sa...

Kul utmaning!

På vårt bord ikväll står det, sallad, couscous el bulgur, kycklingfilé och tzatziki.

Helene sa...

Det kan vara allt möjligt = ))
Igår kväll åt vi korvstroganoff och ris...Enkelt och gott efter en jobbdag...
Ha en fin torsdag.
Kram Helene.

Hanna sa...

Oj det var svårt! Speciellt nu när allt är så nytt...
Nyttig paj med taco- eller kycklingfyllning... det vet jag i alla fall att min mage gillar :)

Kram på dig

Kati sa...

Hej!

Nu har jag läst ikapp... kul utmaning.... jag antar den med start till helgen?

Själv åt jag italiensk delikatesstallrik till kvällsmat...GI vänligt.

Ha det bra!

Kati

Annika Strandberg sa...

Vilken härlig bild :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...