Sidor

måndag 14 mars 2011

Inställning till livet

Jag jobbar på det....det tar tid....för jag vet inte riktigt hur den gamla jag och hur det nya jag ska kunna mötas. Den gamla Katarina hade saker för sig som jag inte vill den nya ska ha, att gömma sig bakom alla kilon är inte aktuellt längre. Många mindre bra beteenden och (o)vanor måste bort....detta är svårt eftersom det nästan blivit ett invant beteende och det känns inte som att jag vet något annat sätt.
Eftersom jag stundtals inte ser den nya kropp jag besitter och inte heller känner av den då jag i skallen fortfarande har alla de där extra pannorna på mig, är det svårt att hänga med.

Måttbandet är i alla fall fortfarande snällt mot mig vilket underlättar mitt tunga sinne. Alltid något!

4 kommentarer:

Ytte sa...

Ja, Katarina, det måste vara en konstig känsla. Är svårt att föreställa sig den när man inte varit där själv, men jag tänker att det är som när man vill ändra vilket ovant beteende som helst, om du bara vill så kan du. Att boosta sitt självförtroende (vilket det också ofta handlar om) är svårt och tar lång tid. Men ge dig inte! Om det är något du verkligen vill ändra på så klarar du det, jag tror på dig! Du har ju uppenbarligen visat en enorm viljekraft redan så varför skulle du inte lyckas nu. Men du måste jobba med det aktivt, hela tiden, för att inte falla tillbaka i gamla mönster.
Heja dig!/!

Chrissan sa...

Måttbandet brukar vara en god vän.Godare än vågen iaf.:)

Och att jobba med sig själv både ger och tar energi. Hoppas det mest ger!

Åsa sa...

Jag förstår känslan, att ersätta något gammalt med något nytt tar tid. Att jag själv, och även andra ska se mig på nytt sätt.

Även om jag vet att förändringar tar tid, så vill jag på något sätt åtminstone kunna mäta på något sätt att det går framåt. Måttband för mental förändring borde uppfinnas. :)

Helene sa...

Du är så duktig !!
Tänk på det...
Kram Helene.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...