Sidor

onsdag 23 mars 2011

Då mår jag som bäst

Dag 07 av Bloggutmaningen

Jag mår som allra bäst när jag har hela mig familj omkring mig. Då känner jag mig lugn, glad och trygg. Att det blir stökigt, stimmigt och ljudvolymen hög gör mig inget, det är ju så det ska vara!
En "mindre" variant av ovanstående är när jag och mina pågar sitter och myser i soffan tillsammans. Vi har som vana att varje kväll äta kvällsfika ihop lagom till "halv åtta hos mig". Det är som balsam för själen.

Jag mår också prima när jag sitter och scrappar, detta gör jag gärna i soffan när pågarna sitter bredvid och pular med sitt. När jag sjunger mår jag också toppen, det ger mig glädje och energi.
På senare tid mår jag också bra när jag har tränat, ja du läste rätt....efteråt. Då känns det bra, då är det liksom över....för stunden i alla fall.

På sommaren mår jag som allra bäst när jag får ligga vid poolen och sola, med en bra ljudbok i lurarna och solen brännandes gott.
När mår DU som bäst? 

För övrigt mår jag allt annat än bra just nu. Sjukskriven med vad som diagnostiserats som körtelfeber. Trött, ont i hela kroppen men främst lederna. Halsen är svullen och ömmar till tusen. Tur jag har flytande föda hemma i form av div pulverdrycker som modifast och proteinpulver jag kan blanda med vatten och sojamjölk. Tack Lena för ditt smakprov, det låg utspritt i hela kuvertet, men jag ska ge mig på det imorgon!

6 kommentarer:

Lena sa...

A men va fan.... klarade posten inte av att leverera ordentligt? Jag kan skicka ett till om du vill!

Hoppas verkligen du mår bättre snart! Har själv aldrig haft körtelfeber, men jag har haft laryngit, så jag vet hur jobbigt det är när man inte kan svälja och det gör ont hela tiden. Skickar massa styrka och krya-på-dig-kramar!

Chris_P sa...

Tråkigt med körtelfebern men skönt att veta iaf? Har själv haft det fast som barn. Dock drabbades jag av en hel sommar med halsfluss för några år sedan. Ingen hit!

Men nu var det ju nåt som man mår bra av...Hm...

Mina promenader o annan motiton, när jag har planerat o skrivit matschema och just att laga maten, mina vänner och familj, scrapbookingen och det där med solstolen lät ju inte helt fel.
En sak till - när vi sticker till skogen med barnen och grillar korv. Himmelrike!

Skicka över en bunke krya på dig kramar!

Maribella sa...

Stackars du!!
Hoppas det vänder snart, inte kul med körtelfeber!

Kram

Helene sa...

Jag mår som bäst när jag har mina nära och kära omkring mig och av sommaren...Ligga på en strand och höra vågorna och läsa en bra bok...Ha en bra dag !!
Kram Helene.

scrapmoster sa...

Hoppas det ger sig snart och att du mår bättre. Låter inte alls roligt. Tänkte anamma din bloggutmaning faktiskt, med start idag (om jag hinner....)

KRamen i

Hanna sa...

Krya på dig sötaste du <3
Å va mysigt det lät med dina favoritsaker!

Kram Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...