Sidor

lördag 19 mars 2011

Mitt stjärntecken

Dag 03 av Bloggutmaningen

Jag har alltid fått höra att jag är en typisk kräfta, och det är jag. Mitt hem är min borg och min familj är mitt prio ett i livet. Mina nära vänner är få men goda och ofta är vänskapen lång och sträcker sig enda från barndomen.
"Uppväxtmiljön och barndomsvänner brukar ha stor betydelse långt upp i åren. En trofast och varmhjärtad person, som är angelägen om att bevara kontakten med släkten, vännerna och sin historia. Kräftan älskar att samla foton och ägodelar som väcker kära minnen."
I min första lägenhet var väggarna dekorerade med fotoramar, från golv till tak.....tom inne på toa ;)

"Vattentecknet Kräftan styrs av Månen. Det gör Kräftan sensitiv och lyhörd. En sökande känslomänniska med hjärtat på rätt ställe. Den som är präglad av detta vattentecken sträcker gärna ut en hjälpande hand. Den stora känsligheten gör att Kräftan är sårbar till sin läggning och tenderar att ta saker personligt. Samtidigt finns en outtömlig värme som Kräftan gärna delar med sig av. Det är viktigt för Kräftan att känna sig behövd och uppmärksammad, att få sympati och uppskattning. Med sin mjuka och förstående läggning får Kräftan många förtroenden och själsfränder. Den som är präglad av detta emotionella tecken söker sig gärna till roller där möjlighet ges att visa omsorg om andra."
Jag får ofta höra att jag "tar hand om" dem i min omgivning, och ja, jag vill de flesta väl. Man är väl för inget sjuksköterska.....
"En beskyddande läggning är kännetecknande liksom ett stort trygghetsbehov. Kräftan ställer alltid upp för en vän i nöd och behöver få uttrycka sitt rika inre liv. En kreativ ådra hör ofta till bilden. Intuitionen är stark och hemmet är Kräftans bas. En fantasifull och humoristisk känslomänniska, som gärna roar och pysslar om sina närmaste.
Den kreativa ådran visar sig väl både i mitt scrapintresse och i min sång. Jag har under årens lopp lärt mig att alltid lita på min intuition till 100%. Den har sällan om aldrig svikit mig. 
"Till det yttre kan kräftan verka hård, men i själva verket är han oerhört känslig."
Ja, jag uppfattas nog som väldigt bestämd och stundtals hård av min omgivning, i alla fall vid första ögonblicket. Men jag känner mig inte så, ja, jag är väldigt rak och tydlig och har många bestämda åsikter. Men privat är jag allt annat än hård.
Här kan du läsa mer om kräftan, jag nickar instämmande på det mesta.....

Vilket är Ditt stjärntecken? Stämmer det in på din personlighet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag är våg men har ingen aning om jag är lik mitt stjärntecken eller inte. Kanske är jag lite velig...det är det enda....

/Anna

Anonym sa...

Jag känner igen mig i nästan allt! Jag är också kräfta:)

Ulla sa...

Jag är Stenbock och lika envis som en sådan ska vara

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...