Sidor

fredag 18 mars 2011

I mina öron när jag tränar

Dag 02 av Bloggutmaningen

När jag tränar (individuellt) brukar jag lyssna på ljudbok, jag har svårt att hitta musik som passar mig. Vissa brukar köra någon uptempo dunkadunka, men för mig är det irriterande. Om jag vill köra ett tempo och låten har ett lägre blir jag frustrerad. Därför har jag bara ljudbok i öronen. Däremot uppskattar jag musik under ett träningspass tex Ki-box eller Indoor walking som instruktörerna anpassat för övningarna. Det är "taggande" att pressas att hålla ett visst tempo och känna rytmen från musiken och följa den. Men om någon där ute har något bra tips på låtar att lyssna på tex när man tränar hemma eller som jag gärna gör power walkar (PW) så tar jag tacksamt emot dessa!

7 kommentarer:

Lena sa...

Samma i mina, ljudbok alltså. Gillar inte musiken som spelas på gymmet, det är för högt.

Kram

L8 sa...

Appropå din kommentar hos mig - vi har ju alla olika beroende när det gäller glitterspray. I mitt fall silver och i ditt fall guld... ;)
Kramis

Chris_P sa...

Pink funkar superbra att PW till, Linda Sundblads mello-låt rockar i lurarna - bra tempo, Agnes Love Love Love och On and On, Flipsyde, BWO, Melody Club´s Baby, Star Pilots, Rihannas Don´t stop the music

Vilket påminner mig om att jag MÅSTE göra en ny spellista. Många nya bra låtar :-)
Om min man får välja så skulle jag nog ladda i-poden med Pet Shop Boys. Fråga Johan!

Helene sa...

Tipsa mig om bra träning som är kul...Jag vill komma igång med något snart = ))
Ha en fin fredag och en härlig helg !!
Kram Helene.

Helene sa...

Ha en jätte-mysig helg !!
Kram Helene.

Susanne sa...

Vill önska dig en trevlig helg!!
jag lyssnar gärna på The Ark...
Kramizar

Annika Strandberg sa...

jag tränar ju inte :) Men då jag dansar och hör swingmusiken blir jag alldeles lycklig och blir varm i kroppen :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...