Sidor

tisdag 1 mars 2011

Inre balans

Igår kväll var jag på F&S och tränade, hade bokat in mig på ett Ki-Balans pass.
Enl F&S hemsida så är det:
KI BALANS
Frigörande, fokuserat och mjukt
Ki balans är ett barfota och frigörande pass. Med sköna och avspända rörelser tränar du hela kroppen i balans, rörlighet, styrka och avspänning. Övningarna är enkla och naturliga med inspiration från bl a Qigong, Yoga och Pilates. Gemensamt i passets alla övningar är en strävan efter närvaro och medvetenhet om kropp och andning. Musiken är flödande, rytmisk och harmonisk och förstärker övningarnas syfte.
I Ki balans är den egna känslan och upplevelsen viktigare än att göra övningarna exakta. Du ökar din kroppsmedvetenhet, får bättre hållning samt en rörligare och mer funktionell kropp.


Sist jag tränade Ki-Balans så var det "tuffare" alt var jag mindre vältränad än idag....vet inte vilket...men igår blev jag inte ens svettig, så det blev en tur in om gymmet efteråt för att få upp flåset på rodden och steppen. Först då kände jag mig nöjd.
Idag känns det gott i kroppen. Balansövningarna var svårast, även om jag har bra balans. Tror dock inte att Ki-Balans passet är något för mig när jag vill svettas, det får snarare bli som ett avslut på ett träningspass istället. Nästa gång kanske jag gymmar INNAN passet så jag går från lokalen med den sköna, avkopplande känslan som infinner sig efter passet. Japp, så får det bli.

Idag har jag kört 30 minuter på min orbitreck, 15 minuter med pilatesringen och gjort ett tappert försök med min power hoop...det går fortfarande sådär....
Nu är jag redo för att jobba kväll med pågarna. CIAO!

4 kommentarer:

Chris_P sa...

du är duktig som kämpar på! Är Ki-balans det där när man står o sitter på en halv boll?

4U2 sa...

Men varifrån får du all energi? Kan du tipsa mig (ler)?

Maribella sa...

Förstår vad du menar, jag vill också bli svettig av ett träningspass.
Men, imorgon kanske jag testar pilates med boll på lunchen, har ju spinning och bodypump bokat på kvällen sedan...
Kram, och ha en bra kväll på jobbet. Jobbar du bara med killar föresten?

Helene sa...

Ki-balans lät skönt !!
Eller ??
Ha en bra kväll.
Kram Helene.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...