Sidor

söndag 27 mars 2011

En vanlig dag hemma hos mig

Dag 11 av Bloggutmaningen

En vanlig dag här hemma brukar se ut så här (om jag inte jobbar kväll). Min klocka ringer 04.45 och jag går upp (snoozar ALDRIG för då kommer jag inte upp). Gör mig iordning, ut med hunden en snabbis, kommer hem och lagar gröt. Äter frukost framför datorn, bloggar och kollar fejjan. Bussen går 05.50 och då lyssnar jag på en bra ljudbok. Framme vid sjukhuset 06.20 går till omklädningsrummet för att byta om. Är uppe på avdelningen 06.30 börjar jobba 06.45.
Min arbetsdag avslutas 15.00, har jag tur hinner jag med min buss som går 15.10 annars går nästa 15.24 och jag är hemma ca 15.50 då jag hämtar sonen på fritids. På bussen äter jag mitt mellanmål som då nästan alltid består av frukt.
Vi kommer hem, går en tur med Alice och sen blir det lite fika för sonen under tiden som han påbörjar sina läxor och jag börjar laga mat.
Maken kommer hem ca 17.00 och då äter hela familjen ihop. Efter maten tar en av oss vuxna ut Alice på långtur och en fortsätter med att hjälpa till med sonens läxläsning. Är det tisdag går jag iväg och sjunger, annars har någon av oss träning inbokat.
19.30 brukar vi se halv åtta hos mig under tiden som vi kvällsfikar. Efter det går sonen o lägger sig och då läser vi alltid en stund, han läser för oss, det är mysigt.
Ja, sen förbereder jag morgondagens matlådor, plockar lite här hemma, lägger fram kläder till sonen och mig själv (för att spara tid på morgonen). Det finns alltid någon tvätt som ska hängas, läggas in alt sättas igång, diskmaskin som ska fyllas alt tömmas osv.
Sista turen med Alice gås mellan 21-22, är det jag som tar den är den tidigare, maken går senare. Jag går och lägger mig någon gång mellan 21-21.30 och brukar somna omedelbums. Ja....så kan en vanlig dag se ut här hemma, mer eller mindre.
Hur ser DIN dag ut?

5 kommentarer:

Lena sa...

Hur min dag ser ut får du reda på ikväll :)

Kram å ha en härlig söndag!

Anonym sa...

Går upp 7 e på jobb 7.30 jobbar till 17, köper mat på vägen hem, äter hemma 18.00 sitter vid datorn, kollar tv eller hänger med polarna. Går o lägger mig runt midnatt. Ja så e mina dagar.

Ha de bäst
/Jonas

Kati sa...

Hur min dag ser ut får du reda på om någon dag!

Men hoppas denna dag har varit god för dig och trevlig måndag!

Kram!Kati

scrapmoster sa...

Hur min dag ser ut får du reda på när jag börjar på utmaningen...suck när jag nu ska fåt tid tilld et... Men det kommer.

KRamen i

Therese sa...

Heej hur min dag ser ut får du vänta tills jag kommer dit för jag vill också vara me, kom gärna och titta hos mig, kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...