Sidor

onsdag 24 november 2010

Dag 3 av 45 - Meningen bakom mitt bloggnamn

Om man kollar med 118 800 vad Soulsisters Diary är så får man följande svar:

"Soulsisters Diary är en fenomenal blogg skriven av en neurotisk, sprudlande glad, lite halvknubbig levnadsglad morsa.......Hon lever för scrapbooking och pyssel men tyngs av bröstcancerångest. I hennes högtalare sprutar det alltid ut en massa soul på högsta volym".
 
Namnet Soulsisters Diary kom till när jag satt och skulle börja blogga på Aftonbladet hösten 2006. Där satt jag och skulle registrera mig och så kommer frågan upp om vad jag ville döpa bloggen till...men jisses då....hade kvällen innan sett Bridget Jones Diary (en av mina favvo feel-good filmer). Jag ville inte den skulle heta Katarinas Diary....lite B liksom...men så älskar jag låten Lady Marmalade där frasen Hey Sister go sister Soulsister finns med, jag är en syster och älskar soul. Namnet Soulsister var också namnet på mitt team när jag jobbade med Mary Kay, så därför blev det Soulsisters Diary.
Diary är ju självskrivet, min blogg skulle ju vara min dagbok...dagbok i syfte att dränera, hantera och ventilera min bröstcancer ångest. Det var det som var aktuellt just då i mitt liv.
Så, där har ni det, det var så namnet kom till och tankarna bakom. O med tanke på att jag numera även har en egen sång tycker jag det är rätt coolt!

6 kommentarer:

Lena sa...

Undrar vad som händer som man ställer samma fråga om "zitalena"... vågar inte testa :) Din utmaning verkar mycket roligare än den jag börjar med 1 december, min innehöll en väldig massa bilder som skulle publiceras som jag inte har (mig och mina vänner). Har inte så många vänner och de jag har förekommer jag inte på bild tillsammans med... Hm. Blir svårt. Hoppas det är OK att ta 20 år gamla bilder :) KRAM

Annika Strandberg sa...

Det är ett riktigt bra namn :) åh så kul med 118 800, synd min blogg är låst annars hade jag gjort detsamma..hade varit kul :)

S sa...

Vad roligt att få läsa mer om dig!

Monica sa...

hahaha va kul kanske man skulle prova 118118;)

du har ett namn som är just du ♥ Kram ha en fin dag

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vad kul att få läsa lite mer om dig! Intressant utmaning du åtagit dig - jag snor den rakt av! Om jag får?

Ha de så gott och sköt om dig i all den härliga snön!
Kram// Angelica

nettan sa...

undra vad det står om livet på landet bloggen ???
kramis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...