Sidor

torsdag 18 november 2010

Pepparkakskort och liten update

Just nu är bloggen mestadels fylld av scrapalster och ni som följer min blogg sedan starten 2006 vet att innehållet varierar kraftigt mellan varven.
Jag jobbar vidare med min träning och vikt även om jag inte skriver så mkt om detta just nu. Jag äter fortfarande exakt 6ggr/dag och fokus ligger fortfarande på varierad kost med prio på protein. Det går sakta men säkert neråt. Jag vet att det inte går så fort efter att ha tappat 45 kg, det går sakta nu. Men så länge det går ner så funkar det för mig.
Det stora jobbet för mig ligger fortfarande på det mentala planet. Att jobba med självbilden och den förändrade kroppen. Glädje att kunna köpa kläder i de "vanliga" delarna av affärerna och fortfarande den fantastiska glädjen över att kunna ha stövlar. Jag lever i mina!
Att kunna ha klänning eller kjol och känna sig snygg och kvinnlig är något många tar för givet men inte jag. Men jag njuter inte desto mindre.

Nu till nästa julkort, denna gången ett pepparkakskort. Alla som känner mig  vet att jag inte själv äter pepparkakor. Det var länge sedan jag åt några, jag föråt mig på dem för säkert 10 år sedan, sedan dess har jag bara bakat dem med sonen men överlåter ätandet till andra. Däremot älskar jag doften av dem, utseendet och för mig är lussekatter och pepparkakor så mkt jul det bara kan vara.
Här är ett Skogstokigt pepparkakskort, de små pepparkakorna är qk och pappret i bakgrunden har jag köpt på tradera.
Dags att göra lite nytta här hemma.
Ha en finfin dag i kylan.

5 kommentarer:

Helene sa...

Peppar-kakor är gott !!
Jag gillar när du visar ALLA kort du gör...Jag har sagt det förr men säger det igen: JAG ÄLSKAR FINA KORT !!
Ha en mysig torsdag.
Kram Helene.

Imsavimsa sa...

Vad härligt det låter med din vikt. Grattis :). O som vanligt är dina kort ljuvliga. Har fått mycket inspiration hos dig :).

Evas Pyssel sa...

Javisst är det full kort-rulle här inne. Kul att se och inspireras. Mycket läckert pepparkakskort. Kram Eva

Petra Maria sa...

Superdupersnyggt kort :O)
Me like!
Massor av Skogstokiga kramar
från mig

Kati sa...

Helt fantastiskt härligt kort!

Kramar från Borås!

Kati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...