Sidor

fredag 5 november 2010

Morots och baconsoppa

I Kalmar fick jag smaka 2 underbara soppor som Eva och Lena tillagat. Lenas gulasch var ljuvlig och mustig och Evas morots och baconsoppa var fyllig och mättande.
Igår tillagade jag Evas, med lite modifiering (förlåt Eva men jag kan bara inte följa ett recept till punkt och pricka...)
Rivna morötter fräses i en kastrull med lite smör, bacon och riven lök (för att sonen inte skulle gnälla...). I med 1 liter vatten och 2 grönsaksbuljongstärningar, 1 tub baconmjukost och 1 pkt milda matlagninggrädde (4%). Redde lite med vetemjöl för den blev lite väl tunn. Kryddade på med lite paprikapulver och cayennepeppar.
Under tiden soppan puttrade knaperstekte jag lite bacon som jag smulade över när den serverats.

Sonen åt så det sprutade ur öronen på honom, så den fick bästa betyg Eva!

Så jag kan  varmt rekommendera denna soppa nu till kalla och ruggiga höstdagar.

4 kommentarer:

Nutrixpress.se sa...

Kolla in vår hemsida med sport nutrition och träningstillskott, dietprodukter.
Billigare än Gymgrossisten.
Vi har prisgaranti på alla varor.
Nytt företag i Sverige, redan etablerade i Danmark.


Beställ idag!!!!

MVH
Team Nutrixpress

Lena sa...

Den är såå god denna soppan!! Kul att sonen gillade den!!

Kram och ha en trevlig helg!!

Ska försöka få iväg mina bilder till dig!!

//Lena

scrapmoster sa...

Aha, denna soppan måste provas. Låter jättegod och det är ju soppsäsong nu så ja...

Jättefint julkort förresten. Var hos Scraplyckan idag och handlade alldeles för mkt. Köpte promarkerpapper och pratade kurs i det som du gick nyligen. Sen såg jag nått nytt otroligt fint som hon gjort med ljus. Läs mer om det i min blogg.
Kramen i

scrapmoster sa...

Tack för tipsen på mellis. Du, kesoplättar lät intressant. Hur gör du de??? Jag brukar äta keso så det vore gott att prova på...
Kramen i

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...