Sidor

måndag 29 november 2010

Dag 08 av 45 - Min dag

Min dag börjar normalt sett kl 04.45 då jag går upp för att göra mig i ordning för att gå till jobb. 05.00 kokas gröt som sedan intas framför laptopen....morgonens blogginlägg skrivs, fejjan kollas av innan det är dags för att rusa till bussen som går 05.49.
På bussen lyssnar jag i vanlig ordning på ljudbok och laddar för arbetsdagen. 06.30 är bussen framme vid sjukhuset här i Malmö och det tar ca 5 minuter att gå till omklädningsrummet där det svidas om till helvitt. Är uppe på avdelningen 06.40 där nybryggt kaffe väntar på oss som anländer.
Arbetsdagen börjar 06.45 och avslutas 16.00 (15.00 om lunchen jobbas in). Sonen hämtas från fritids, hunden rastas och middagen tillagas. Maken kommer hem ca 17 och då intages middagen. Därefter är det kvällstur med hunden och sedan beroende på vilken veckodag det är har familjen div fritidsaktiviteter, sonen brottas, jag sjunger och tränar och maken tränar. Under tiden maten tillagas är det läxläsning med sonen.
På kvällarna tittar jag väldigt sällan på tv, jag scrappar hellre. Sen är det ju allt det andra vardagliga ni vet som måste fixas, tvätt, handling...ja det vanliga. Sonen lägger sig 19.30 och då läser vi tillsammans. Det är supermysigt.
Så ser min dag ut i stort.
Hur ser din dag ut?

5 kommentarer:

Lotta sa...

Vad kul det var att läsa om din dag!
MIn dag starta ca 5.00. Bussen går 5.50 och är framme 6.55. (tiden kan användas till att sova, läsa eller arbete). Sen är det arbete: lektioner, konferanser, mentorstid, planering i mån av tid fram till 16.00 (tis el ons), till 15.00 (tor el fre). Buss hem. Om det är tor el fre hämtas barnen till 17.00 sen matlagning, barntid/tv-tid (Bollibumpa), förberedelser för nattning med bokläsning, Sen är det egentid: tvätt, städning/undanplockning, umgås med mannen, titta lite TV, kanske lite rättning och lite pysseltid med bloggande (ibland läggs det in även vid andra tidpunkter...)vid midnatt, oftast efter blir det att gå till sängs...
Känns lite så spännande när man läser det nu.
Måndagar är barnens dag. Just nu tittar på på film och myser i soffan (har sett filmen ett par gånger...)
Ha en bra dag!
Kramar

Anonym sa...

Hej, din adventsljusstake var väldigt fin :D Oj vad jobbigt att gå upp så tidigt, jag tycker att 7 är tidigt ;)

/Lisa

Susanne sa...

Himmel va tidigt du går upp...
Min man/ son väcker mig vid o6.30-45 med framdukad frukost.
Plockar i köket, bäddar och städar leksaker och annat, gör iordning son och mig själv. Ibland hinner jag kolla min blogg, arbetsmail och andras bloggar.
Iväg till dagismamman och sedan arbetar jag mellan 09.15- 14.45.
Hämtar sonen... ibland iväg till lekpark, köpcentrum eller mormor och hälsa på. Hem och gör allt möjligt som behövs i hushållet.
Det blir ganska mycket städ pga att vi bor i ett visningshus. Mat serveras ca.17.30-18.00. Varannan kväll somnar jag med sonen och lyckas jag hålla mig vaken så föredrar jag datorn, en bok eller blandat pyssel istället för teven fram till ca.23.00. Ibland är man ju iväg på diverse trevligt och när mannen är bortrest har jag hunden att tänka på med.
Ha det så bra. Kramizar

S sa...

Jag har varit så trött idag, det är itne klokt egentligen. Dessutom är det kallt. Jag är lite grinig tror jag minsann! *s*

Kati sa...

Hej!

Min dag börjar 05.30...är på jobbet 06.45... det senaste halvåret som oftast slutat mellan 18.00-22.00... men nu är jag lycklig... jag tror jag gjort min sista övertidsdag.

Hejsvejs!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...