Sidor

tisdag 2 november 2010

Skogstokig scrapträff del 2

Otroligt pyssliga Eva öppnade i söndags upp sitt fantastiska hem för oss och att gå runt där o titta var värt resan bara det ska ni veta. Det som mötte oss på trappan var detta:


Så läckert!!!
Inne i huset stod en brasa tänd och knastrade mysigt och på bordet stod ett evigt kakfat, spana in dessa godbitarna!
Det du L8, det här är något i din smak :) Både kanelsnäckor, dammsugare och ballerina kex.

Som ni ser var koncentrationen stundtals på topp...men vi snackade en hel del också ska ni veta! På bild Susanne och Lena som får promarkers lektion av Petra.
Här ser ni mig och söta Lena

Till lunch fick vi smarrig soppa som Lena och Eva gjort, o till efterrätt fick vi en supersmarrig blåbärspaj som Lena bakat. Receptet hittar du HÄR
Min lilla portion var inte mkt att hänga i julgranen, men man vågade ju inget annat eftersom vissa var rädda för att inte få något....eller hur..... ;)
Här ser ni Lena och Petra skugga svampar
Det var inte liiite packning vi hade....nej, allt är inte mitt och Petras, vi hade "bara" vars en resväska med oss...det andra tillhör Lena och Susanne....
Håller på att färdigställa mina påbörjade alster, så dessa kommer snart läggas upp här så håll utkik!

10 kommentarer:

Lena sa...

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Kan tänka mig att det är roligt att träffa andra kreativa människor och få massor av inspiration! Ser fram emot bilderna på dina alster. Kram

S sa...

Stövlarna är ju helt underbara, har hon gjort dem själv? (kan man det menar jag?)
Vad trevligt ni verkar ha haft det!

L8 sa...

Vilket kakfat! Helt i min stil ;)
Har dock insett mina begränsningar och får nog hålla mig till prinsesstårtor och dammsugare... hahaha
Stövlarna är helt underbara och som sagt jag var inte alls avundsjuk på dig att du fick åka till Kalmar... eller hur?!
Kramis

Chris_P sa...

Låter som en underbart härlig dag!!

Evas Pyssel sa...

Roligt att se de här bilderna hos dig !!! Myser fortfarande och har har hallucinationer att mitt uterum är fullt av scraptokiga tjejer !!!!! Kram Eva

Petra Maria sa...

Vilka fina bilder...
... och hjälmen som ni ser till höger bak i bilen. Den fick jag och Katarina dela på under bilfärden till tågstationen *fniss*. Det visade sig att Susanne var värsta rallyföraren och som vi garvade. Två timmar till i den bilen och vi hade kommit hem med varsin sexpack magrutor :O)
Skogstokiga bamsekramar
från mig

Susanne sa...

Jättefina foton... allting är ännu trivsammare i verkligheten!!!
va du är rolig Petra... men.... dessvärre höll jag på att skrämma "skiten" ur er tre.... jag lovar att nästa gång kör jag lite försiktigare : ) och hålet i avgasröret ska jag också fixa.
Hjälmen kanske får va kvar!? kan ju va bra att ha: )
Kramizar

Helene sa...

Vilka fina och härliga bilder !!
Ha en skön kväll.
Kram Helene.

scrapmoster sa...

Jag vill också bo i skåne! Kan jag flytta ner nu direkt???? Jag tar inte mycket plats alls........hehe.

Vilket underbart mysigt hem hon har!!

Kramen i

Lena sa...

Vilka fina kort!! Det är så mysigt där uppe..du har fångat mammas pyssliga sida verkligen.

Skickar mina bilder till dig så fort jag hinner!!

Kraaam!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...