Sidor

söndag 3 juli 2011

Buzzning av OBH Nordicas Nordica Supreme Non-Stick Set - Recept!

För ett tag sedan fick jag hem mitt paket och blev redan vid första användningen kär i produkterna!
I förrgår lagade jag mat som vi tog med ner till svärmor, ett recept jag själv hittade på och som blev mkt uppskattat.
Hookifiléer med ett kryddigt bacon och tomattäcke. Till det basmatiris.
Så här gjorde jag
Först knaperstekte jag bacon i vår Supreme Non-Stick stekpanna.
Under tiden började jag koka ihop tomatsåsen i Supreme Non-Stick kastrullen (1,5L) , bestående av passerade tomater, basilika pesto, vitlök, sambal, tomatpuré, chilipeppar, paprika pulver och aromat.
O ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR när mat får puttra länge.
När baconet var färdigstekt lades hookifiléera i och kryddades endast med Santa Marias Pasta Rossa, max någon minut på varje sida för att få lite färg.
Kom sen på att jag ville ha lite sötma i såsen så då hittade jag några soltorkade tomater i kylen. Jag brukar normalt sett klippa dem, för de är svåra att skära....men Oden kock kniv är SUPER!! I löööv it!
Filéerna placerades i en ugnsfast form, baconet smulades över och därefter på med såsen. In sen i ugnen på 175 grader, 15-20 minuter. Klart!
Där fanns inte en fiskbit över, inte heller ett riskorn eller tillstymmelse till sås....vilket i mina ögon är bra betyg på en maträtt. Så detta kommer definitivt att lagas fler ggr!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser supersmaskens ut.

Kram Tina

Designing good life - Sarah sa...

Vad gott det låter! Måste testas. Kul att du gillar produkterna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...