Sidor

torsdag 30 december 2010

Dag 39 – av 45 Vad gör dig unik och annorlunda än alla andra?

Det här är ett typiskt ämne som jag som sonen skulle sagt: SUGER PÅ! Jag är jätte dålig på att framhäva mina bra sidor (bortsett från i en arbetsintervju). Jag har funderat och jag har tänkt.....o eftersom jag gett min fan på att jag ska fullfölja den här utmaningen så håll i hatten, here goes:
Jag är väldigt envis och bestämd vilket gör att jag får många saker gjorda, även de mindre roliga. Jag är rätt så kreativ om jag själv får säga det, både med  mina händer och det jag får fram när jag sitter och pysslar samt med min röst, jag kan ju sjunga.
Det som gör mig annorlunda än andra....hmmm...det här jag jag tänkt lääääänge på och jag tror jag är en överlevare. En vän sa för ett tag sen att vissa saker drabbar bara en viss typ av människor, de som faktiskt klarar av det. Hon sa jag var en sådan människa. Så är det nog. Jag har haft några år, tätt följda av varandra med en massa elände för mig i familjen. Privata små tragedier. Farmor som betydde allt för mig blev jättesjuk och gick bort. Besked om att inte kunna få barn, ivf-behandling, missfall, sonens tidiga och något tumultartade ankomst där både han och jag höll på att stryka med. Pappa blev allvarligt sjuk, sen blev jag sjuk i 2 omgångar med allt vad det innebar. Jobbigt från och till med sonen på olika plan. Förlust av långvarig vänskap pga olika orsaker. I samma veva som jag skulle återgå till jobb fram mammaledigheten lades mitt dåvarande jobb ner och jag blev omplacerad till en arbetsplats där jag trivdes med kollegorna men avskydde arbetsledningen, fick sjukskrivas pga stress och magsår. Kaka på kaka.....hela tiden. Men någonstans hittar man kraften och orken att gå vidare. Resa sig upp och fortsätta leva.
Jag och en nyfunnen god vän pratade lite om detta igår, att jag idag inte oroar mig eller engagerar mig i bagateller eller saker som inte tillför mig något längre. Det är inte värt min energi.....kanske för att jag med facit i hand vet att energi måste man hushålla med OCH faktiskt lägga på sånt som är viktigt i livet.
Det tror jag skiljer mig från många andra.
Oj..........allt tänkande funkade visst....det blev ett inlägg av det till slut ändå :) Hejja mig!
Vad gör DIG unik och annorlunda?

4 kommentarer:

Maribella sa...

Tror absolut på att de flesta människor "får" mer för att de klarar av det!
Så mycket du varit med om, du är stark du!

Stor kram!

Lena S sa...

Jag tror också på att man får vad man klarar av. På gott gott och ont...
Bra skrivet. Själv är jag usel på att framhäva och skriva goda saker om mej själv.

Jag tycker din blogg är jättebra!
Passar även på att önska dej Gott Nytt År!
/Lena S

scrapmoster sa...

Jag vet inte om jag håller med där att man får vad man klarar av....får tänka på det lite. Är det så att de som tar livet av sig då, de gör det för att de inte klarar av det?... Fan, det ligger nog onekligen nått idet faktiskt.

DIn blogg är underbar kära vän. Alltid får man nått att undra över och tänka på och det gillar jag.
Du har ju bevisat för dig själv och alla andra att du klara en hel del, du & din man. För du har ju inte varit ensam i dina motgångar, även om det kan kännas så ibland.

Slutligen: Ha en underbar Nyårsafton!!

Kramen i

Evas Pyssel sa...

Årets sista dag !!! Ha en riktigt fin nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR !!! Kram Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...