Sidor

torsdag 9 december 2010

Dag 18 - av 45 Min favoritfödelsedag

Min favoritfödelsedag är hittills min 30de. Min älskade make hade ordnat en överraskningsfest åt mig med temat barnkalas. Storyn bakom detta är att jag fyller år mitt i sommaren, 20de juli och när jag var liten var där aldrig någon hemma då. Alla var på semester. Så det blev inga barnkalas för min del, men många härliga släktkalas. Det är ju så med barn, bjuder man själv inte in till kalas, blir man inte heller bjuden på några. Det berättade jag vid något tillfälle för maken som tyckte detta var hemsk. Så han ställde till med stor balluns när jag fyllde 30. Det blev barnkalas à la pool-party. 
Han och några vänner fixade mat, hemmagjorda hamburgare, "hallonsaft" som var väldigt spetsad....godispåsar, tårta fylld av godis. Groggbordet bestod av läsk som vira blåtira och liknande sliskigheter. Innan maten hade vi tipsrunda där alla frågor handlade om mig i någon form....ett exempel: Hur skriver man Katarinas personnummer i binära tal (alltså 1or och 0or)....en typisk datanördsfråga.....haha.
Sen hade vi 5-kamp med bla luftmadrass-race i poolen.
Sonens rutchkana åkte fram och fick en ny roll, en mkt uppskattad sådan. 
Jag åkte i med kläderna på efter en stund om ni inte redan lyckats lista ut det....men men, kul var det!

3 kommentarer:

Lena sa...

Vilken underbar idé!! Jag har ju heller aldrig haft ett riktigt barnkalas då jag fyller 15 dagar före dig... Fick alltid vänta till september och ha ihop med brorsan. Detta kanske skulle vara en rolig idé när jag fyller 50, vilket inte är så himla avlägset, tyvärr... Kram!

Maribella sa...

Vad roligt att läsa om! Jag hoppas att min 40-års fest blir mitt roligaste födelsedagsminne.

Kram

Anonym sa...

Vet vad du menar, Katta! Jag fyller 8:e januari och då har alla liksom festat färdigt mentalt efter helgerna. Men jag hoppas ju såklart att vi ska ha riktigt kul nu när jag blir 40!
Kram /Jempan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...