Sidor

onsdag 1 december 2010

Dag 10 av 45 – Något som gjort dig stolt de senaste dagarna

Idag är det första december, jisses vad tiden går. Om 23 dagar är det julafton....och om 23 dagar fyller min son 8 år. Min store lille kille....min påg. Visst är föräldrar oftast stolta över sina barn, jag är inget undantag. En sak som gjorde mig extra stolt var när vi firade Thanskgiving i lördags och gick laget runt och sa vad vi var tacksamma för. Min son sa: "jag är tacksam för att vi är här och har en trevlig kväll med god mat och för att jag har snälla föräldrar, utom när de skäller på mig, men då gör de det för att de bryr sig". Då svämmades denna mammans ögon över...
Så min lille store påg fyllde mitt hjärta extra mkt med stolthet, kärlek och värme i lördags. Det är sådana stunder som gör att man orkar med allt tjat om läxor, städning, regler och uppgifter som ska göras och allt käftande eller gnällande man kan mötas av.

Vad/vem har gjort dig stolt de senaste dagarna?

8 kommentarer:

Lena sa...

Oj, vilken svår fråga! Måste nog vara lite ego där och säga mig själv... jag har jobbat mycket, fått mycket gjort hemma och skött mig bra när det gäller maten. Kan man vara så ego att man svarar så?

Kram i kylan!

Monica sa...

nått som gjort mig stolt , svår fråga då jag har legat på sofflocket en vecka ;) men jag är stolt av min familj

Lone Krieger sa...

Ohh så söt en son du har, kan forstå att du är stolt.
Jag har själv 2 av slagsen men de är nu 20 och 22 år och bor tyvar inta hemma mere, Men jag är väldig stolt av så bra de klarer seg på egen hand. Det är trods alt med hårda odds när man söger elevplats som den yngsta och det syns att der ingen elvplats är att få. Men han klör på och upgivar inte. Det kan göra meg väldig stolt. Och min äldsta son som gjorde sin uddannelse färdig i september och med det samma fik job som mediegrafiker. Også han gör mig stolt. Barn är underbare, uanset hur gamla dom är.

Lotta sa...

Ååååhh!
Fick också liten tår i ögat - viss är en barn underbara.
I söndags på julskyltningen, säger dottern helt plötsligt högt: "Mamma, jag älskar dig!"
Jag fick en klump i magen och svarar "jag älskar dig också". Då svarar hon "vad bra att vi älskar varandra..."
Den kommer jag att gå och suga på länge...

Maria Ammar sa...

Hej! Visa ord från en gó kille!:)
Har nästan en jämngammal tjej, hon blev 8år i söndags, tiden går så fort!
Vet ej om du kommer ihåg mig, men jag gjorde lite kort för Petra Skogstokiga förra sommaren?
Nu hittade jag dig på viktdropp och tyckte det var lite skoj, så jag var tvungen att kila in och säga hej! Själv ska jag göra min GBP den 20/12. *nervös*
Kram Maria

Sandra sa...

Men vilken fin kille, så fina tankar! vad som gjort mig stolt? Mina älskade barn och min fina make!

Kati sa...

Alla medarbetare på min arbetsplats har gjort mig stolt och glad.

Kati

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...