Sidor

söndag 19 december 2010

Dag 28 -av 45 Mina rädslor

Oj vilket ämne!
Förr var jag nästan paniskt rädd för spindlar....men det har gått över sen jag tvingades ta bort en spindel son kröp på min son när han var liten.
Idag är jag mest rädd för att åter igen insjukna i bröstcancer eftersom det faktiskt finns risk för återfall (igen). Det är väl det jag är mest rädd för. För kommer jag då överleva en 3e gång eller är det 3e gången gillt? Tanken på att inte få se min son växa upp är också en rädsla, men den är ju kopplad till sjukdomen.
Annars är jag inte rädd för mkt, för mig är allt annat bagateller. Men så är det ju med upplevelser, de är ytterst individuella.
Vad är DU rädd för?

7 kommentarer:

Lena sa...

Flyga
Höjder
Mörker
Att förlora någon i min närhet

(utan inbördes ordning)

Kram

Chris_P sa...

Rädslan för att få just bröstcancer finns alltid, i synnerhet när folk i ens omgivning drabbas.
Att nånting händer mina barn är en stor rädsla.

Spindlar gillar jag inte direkt.... inte heller blod men är så illa tvungen när sonen lånar mammans skalpell....

stor kram på dig!

Malin sa...

Fästingar o annat äckligt kryp
Mörker

Men det största rädslan ligger i att förlora de nära o kära, att aldrig mera få kram o pussa på min son
Och att någon inkl mig själv ska bli allvarligt sjuka.

(utan inbördes ordning)

Önskar dig o din familj en fin söndag.

Varm kram / M

Maribella sa...

-Sjukdomar (lider av hypokondri av det grövre slaget...)
-Att människor jag bryr mig om ska drabbas av sjukdom (se ovan..)
-flygplan hör inte till mitt bästa transportmedel
-fåglar, getingar, ormar, råttor, spindlar (djur helt enkelt!)

Jag tycker du är så stark som klarat av en sån svår sjukdom, du är en verklig föreblid!
Kram

scrapmoster sa...

Att min syster håller på att gå under och jag akn bara stå och se på. Det är jag mest rädd för just nu......

Kramen i

Ludmilla sa...

Hej min vän. Nu var det minsann länge sedan jag hälsade på dig (och någon annan heller för den delen).
Att ha småbarn äter verkligen upp tiden. Hur hinner folk? :)

Varmaste adventskramen

Ludmilla

Ludmilla sa...

Och vad gäller rädslor...

Att förlora ytterligare ett barn...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...