Sidor

lördag 16 maj 2009

På allmän begäran

Eftersom flera av er ville se mina naglar så kommer de här

Fransk manikyr och så har jag själv lagt ett pärlemorlack över. Är sååå nöjd!

Det blev en liten utgång för mig och maken igår. Åkte till väninnans restaurang Söderbloms Lounge och Grill. Detta var inte alls planerat, men vi satt och pratade och undrade smått för oss själva vad vi gjorde innan vi fick barn?! Jisses....vi kom knappt ihåg!
Men en av sakerna vi var duktiga på var att unna oss äta ute lite då och då. Det gör vi fortfarande men absolut alltför sällan, och då endast till "barnvänliga" restauranger.
Söderbloms är en sådan! I alla fall så blev det en liten tripp dit som slutade mkt senare än vi tänkt oss. Såååå kul!
Efter en underbar måltid, som i mitt fall bestod av ryggbiff med grillade grönsaker och sås så satte vi oss i deras Louge och njöt. Vi njöt nästan till stängningsdags! Haha...


Eftersom du själv komponerar din måltid där så bytte jag ut potatis mot extra grillade grönsaker och sås vid sidan om. Ingen efterrät för min del men jag unnade mig lite vin till maten.

Ikväll kommer några goda vänner över och ser Eurovisionsfestivalen. Vi ska grilla lite. Blir baconlindad kycklingfilé med Åses goda broccoli och mozzarella gratäng.

Nu blir det dammsugning och moppning för min del, va ska ni göra idag?

7 kommentarer:

Malin sa...

Vad härligt! :)

Än så länge har jag enbart tagit tag i disken och tvätten idag. Senare blir det lite mer uppsatsskrivande och en tur till rasthagen med hunden. Ikväll blir det Eurovision med lite mys. Hoppas ni får en trevlig kväll :) Kram

Niusia sa...

Allt klär en skönhet ;) pussss

Åsa sa...

Maten ser god ut, ska försöka att prova den restaurangen vid tillfälle. Jag rör mig mer naturligt runt Möllevångstorget, men det är kul att hitta något nytt.

Jag skulle tränat idag, men F&S hade stängt där jag bor, vilket jag visste men glömt bort. Nu ska jag också dammsuga och fixa lite. Troligen några timmars utegång senare.

Önskar dig en fin kväll.

Lena sa...

Jag har bara tvättat, handlat och suttit på altanen och njutit med korsord... men det tycker jag att jag kunde unna mig. Ha en skön kväll!! Kram

Kamilla sa...

Smarrigt!!!
och ja, vad gjorde man före man fick barn egentligen ???
Vad snygga naglar du har! önskar jag hade det jag med, men näj en annan föddes med fula naglar som inte går spara ut :(
kram kram och visst hejjar vi på sverige i kväll i festivalen ;)

Eva sa...

Najs!
Det är så snyggt med snygga naglar.

Jag gillar naglar och har köpt egna i hur många år som helst.
Med Bebis i huset får dock naglarna vänta lite men jag saknar mina snygga naglar.
Det gör jag.

Pulver sa...

Maten såg väldigt god ut. Sparris är ju extremt gott

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...