Sidor

tisdag 19 maj 2009

Höjdpunkter i tillvaron

Vad blir du glad av? Vad får dig att le eller skratta? Vad får dig att känna den där underbara känslan av välbefinnande som sprider sig i hela kroppen?

Detta mår jag bra av eller får mig att bli glad:

  • Min sons skratt
  • Min makes underbara ögon
  • Min familj
  • Mina vänner
  • Att skratta så mkt att det gör ont i magen
  • När man kommer hem efter en lång dag på jobbet och maken har städat undan hemma och maten står på bordet.
  • När sonen slänger ur sig kommentarer som man nästan kiknar av, men måste hålla masken och ta på allvar.
  • Att få snigelpost som inte är i form av fönsterkuvert
  • Ett varmt bubbelbad
  • Att hitta ett kap på rean
  • Sovmorgon
  • När jag hittar pengar i en jacka eller väska som jag inte använt på ett tag
  • Att le inombords när man tänker på gamla minnen
  • När någon talar om för mig att jag är omtänksam, snäll eller annat trevligt.
  • Att ha huset för sig själv och få spela Aretha Franklin på högsta volym och bara gå runt och digga
  • Att få en slick i huvet av en glad vovve som inte bara viftar med svansen utan med hela kroppen!

Vad blir du glad av?

11 kommentarer:

Eva sa...

Just nu........av att läsa ditt inlägg.
Det får mig att le.
=)

Therése sa...

Jag blir framförallt glad av det här underbara vädret vi har just nu :) Sedan såklart av mina djur, min familj och min fina pojkvän. God mat och en massa andra saker. Jag är en sån där som kan skratta åt precis allt och då gör det så jag får kramp i magen :P

Nadine sa...

Åh, finns så mycket man blir glad av så jag tänker inte ens börja! :) Men du hade några riktiga höjdpunkter där i din lista! :)

Lena sa...

Jag blir glad av (ingen rangordning):
Sol
En segeltur på havet
Min familj
Mina katter
När ett stort projekt på jobbet är klart
När jag kommer hem och städarna varit här och det är rent
En sommardag på altanen med ett korsord
Varje gång jag köper ett plagg i en storlek jag inte trodde jag någonsin skulle få på mig
När kilon och centimetrar försvinner
När jag får härliga komplimanger för att jag gått ner så mycket

Ja, det var det jag kunde komma på just nu...

Kramisar

mammagladh sa...

Det är mycket som gör mig glad. Barnens skratt är nog i alla fall de flesta dagarnas höjdpunkt.

http://mammagladh.blogg.se

Toby sa...

Jag blir glad när jag får oväntade samtal från vänner man inte hört från på länge.

Viktor sa...

Alltid kul att hitta pengar som man inte visste att man inte hade :)

Maria sa...

Bra att stanna upp och fundera på vad som får mig glad :-)

Min man och mina barn....

Må så gott !

Therése sa...

Kom inte fram till något med Roffe idag heller, imorgon får jag ringa och ta hit veterinären :/

ulle sa...

Härligt inlägg!
Själv blir jag glad över många saker, tex att se barnen må bra, att nån har städat eller handlat, sitta i vilstolen på altanen med en bra bok, när man rensat och gjort fint i trädgården, när man kollar i spegeln och inte får lust att krossa den, en sommardag på havet....

Petra sa...

Hej hej!
Jag shoppade en hel del i Ullared. Strumpor, trosor, jacka, schampoo, dushtvål, resväska, t-shirts och en massa annat smått och gott. Men man är helt slut i skallen efter en dag på Gekås.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...