Sidor

onsdag 13 maj 2009

Anna Odell åtalas -äntligen!

Jag har skrivit om det innan och jag gör det igen eftersom jag fortfarande är upprörd över det som skett. Nu åtalas konstfackseleven Anna Odell för falskt larm, våldsamt motstånd och oredligt förfarande. Det skrivs att hon faktiskt varit allvarligt sjuk, 1995. Varför spela? Varför utnyttja resurser som hon inte behöver. Vissa tycker att hon fått tung medicinering, dvs 2 doser Stesolid och en dos Phenergan (Lergigan). NÄÄÄÄ detta är ingen tung medicinering. Det är lugnande, Lergigan är dessutom ett antihistamin som man bla ger mot allergi men som har en sekundär effekt som är lugnande. Det är en väldigt skonsam medicinering mot någon som varit aggressiv och utagerande som Anna enl uppgift varit.

Allt detta för att synas. En bra skjutts i karriären säger hon....jo ja tackar ja....
Hon menar också att hon vill skapa debatt....jo det har hon ju gjort. Men inte en debatt om psykvården, utan om hur hon utnyttjat polis och sjukvård hon inte behövt. Jag välkomnar debatter kring psykvården. Där finns mkt som inte är bra, men massor som faktiskt är utmärkt. Detta glöms alltid bort. Om hur personalen ibland "trollar med knäna" för att få det att gå runt med så få resurser. Uttrycket fick jag av en patient då hon skrevs ut.

Jag blir så jävla upprörd! Som syrra inom psykiatrisk slutenvård rasar jag över att man kan leka med mitt och mina kollegors jobb. Att ta upp resurser OCH en vårdplats i dagens vårdplatsbrist, för ett "konstprojekts skull". Förjävligt rent ut sagt! Förjävligt! Finns bara ett uttryck som passar: Jävla Fubik på ren skånska!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dej! Är oxå upprörd över detta, speciellt då man har nära anhöriga med psykisk sjukdom. Mkt kränkande det hon gjort mot alla de som faktiskt är sjuka.

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt,tycker det är förjävligt helt enkelt.Hur kan en människa bara komma på denna tanke att göra något så jävla sjukt.
Hoppas hon får ett långt straff,för detta kan man ju inte bara acceptera

Anonym sa...

Jag skulle nog läst det om det vore läsbart, snälla du, ändra antingen bakgrund eller textfärg.

Soulsister sa...

Zetheus: det är nog inställningarna på din dator som gör att du ej kan läsa. Kan inte ändra så mkt, har ljus bakgrund och mörk text...

Anonym sa...

hej!
äntligen sa Bull, håller helt med ett långt straff med innehållande staskunskap - det tror jag är den rätta kuren

Anonym sa...

Ojojoj,
AO tycks ah trampat på många ömma tår.
Jag välkomanr allt som utmanar de starka.
Jag välkomnar allt som granskar makten.
Jag välkomnar alla som inte agerar som små lydiga robotar, inrättade i räta små led.
Var är närmsta bar?
Jag behöver en molotovcocktail....
J

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...