Sidor

torsdag 15 oktober 2009

Ny dag, nya möjligheter

Inatt har jag sovit som en stock, skönt! Vaknade 45 minuter innan klockan ringde och bestämde mig för att gå upp. Igår var en omtumlande dag i många avseenden, men jag ser ljust på framtiden!

Många ville veta hur det gick igår med min sjuksköterskestuderande. Utmärkt! Känns bra från mitt håll i alla fall och jag ser fram mot hur dessa veckor kommer arta sig :)

Vaccineringen är igång och idag ska jag själv få den lilla sprutan. Hur tänker ni som valt att inte vaccinera er?

Igår visade Petra upp mina chanukka-kort på sin blogg. Kul!

Nu är det dags att rasta Alice innan jag beger mig till jobb. Kallt idag med...o kallare ska det bli. Brrrr

5 kommentarer:

Lena sa...

Gott att du fick sova hela natten, det behövde du :) Jag skall ta sprutan, vet bara inte när. Vet inte om jobbet skall göra gemensam sak eller om man skall göra det separat. Ha en underbar dag!! Kram

Anonym sa...

Skönt med en sån natt, det skulle jag med vilja ha!! **Avis!** ;-)

Ja ghar valt att inte vaccinera mig, pga mina sjukdomar. Rekommendationen när att inte ta den, om symptombilden inte är extremt stabil, och det är inte min. Sonen säger vi också nej till, vi är av åsikten att vissa sjukdomar behövs, annars muterar de och blir än värre.... ja se bara på denna svininfluensan.

Däremot ska maken vaccinera sig, lite granna mot sin vilja... blir han liggande sjuk, faller hela familjen pga mitt handikapp. Så han har själv tagit det valet, att ta sprutan, för att allt här hemma inte ska braka ihop.

Men inget av detta var något enkelt beslut!! Även om jag kände lättnad över att bli rekommenderad att INTE ta, då blev det ju enklare...

Mamma Russin sa...

hej vännen..
jag är mest r ädd för de ev biverkingar som alla skriver om just nu..
jag har för någon vecka sedan varit helt inne på att jag , gubben och teensen ska ta sprutan.. men nu börjar jag vela för alla ev biverkningar..

hur tänker du gällande ta eller inte ta?

KRAM

Soulsister sa...

Jag tycker man ska följa socialstyrelsens rekommendationer och vaccinera sig. Jag tillhör dessutom riskgrupperna så jag har vaccinerat mig. Min son ska vaccineras, maken har inte bestämt sig.

Anonym sa...

Jag tillhör riskgruppen nummer ett... och blir inte vaccinerad förrän onsdag nästa vecka.. då min lilla vårdcentral börjar med vaccinationerna.. och jag tillhör ändå en riskgrupp... fruktansvärt dålig still..

Så bra att det går bra med din student..

Kör hårt med Alice...

Kram i mängder..
Pysis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...