Sidor

tisdag 28 september 2010

Tacksamhet

"Att känna tacksamhet och inte uttrycka det är som att slå in en present i ett paket men utan att ge bort det"

I veckans utmaning igår det att dagligen skriva ner 3 saker jag är tacksam för. Jag sög ju rejält på att skriva 10 saker jag är nöjd med när det gäller mig själv men detta kära vänner är jag bra på! Sedan jag blev sjuk hösten 2006 gör jag den här övningen ofta! Kanske inte så strukturerat varje dag då jag skriver ner det jag är tacksam för men jag tänker mycket på det och säger det även till dem det berör. Ni som brukar läsa min blogg känner igen den här bilden:
Jag har som vana att tänka på vad som gör mig glad varje dag - just för att det är så lätt att hänga upp sig på vad som inte är bra eller vad som inte funkat. Vänder man på det blir det mkt lättare i sinnet!

Så även om ni inte hänger med på 6 veckors utmaningen så skriv ner 3 saker varje dag som ni är tacksamma för - och det viktigaste; berätta det för dem det berör!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...