Sidor

tisdag 7 september 2010

Bra start på dagen


Det är viktigt med en bra start på dagen, så att resten av dygnets timmar blir trivsamma och behagliga med en jämt blodsockernivå.
Min frukost intas väldigt tidigt (05,10) och jag kan inte påstå att jag njuter av den...inte på samma sätt som när man får sitta tillsammans med familjen och njuta av äggröra, ljuvligt röda tomater med rödlök och en hemmagjord knäckemacka. Men jag behöver en bra start och idag är det extra viktigt eftersom jag ska till Stockholm på tjänsteärende. Vi tar första morgontåget strax efter 06,00 och jag har förberett mat som jag har med mig i väskan samt mellanmål under dagen. På sådana här tillställningar brukar de nämligen endast servera kaffe och kaka i pauserna och det funkar INTE för mig.
Så nu är jag redo för en BRA START PÅ DAGEN!

Vad börjar du dagen med?


Ps: jag har ont som f-n i heeeela kroppen efter gårdagens pass på gymmet....men det är inte träningsvärken som bränner utan KÄMPARGLÖDEN fick jag höra av en fd kollega igår på FB. Tack Kalle, det ska jag verkligen komma ihåg! Ds

4 kommentarer:

S sa...

Kaffe. Minst tre koppar. Brukar äta gröt också.

Men du, hemmagjord knäckemacka!?
Hur gör du?

My Open Source Software Development Blog sa...

Jag föredrar min frus äggröra på morgonen. Gärna med stark stekt korv eller bacon :)

Idag blev det lite vanilj yoghurt med Pauluns Müsli och lite extra russin. Bra med energi.

Ha en bra dag i Stockholm!

Emma sa...

Fy vad tidigt att äta frukost, jag har problem nog att få i mig min och då äter jag kl 8..

Välkommen till Stockholm idag! Kan upplysa dig om att vädret här är strålande, med klarblå himmel, sol och ca 13 grader.

Helene sa...

Jag börjar alltid dagen ,med en stor kopp kaffe.
Sen dröjer det en stund innan jag kan äta nåt.
Det är dumt för frukosten är ju viktig.
Ha en fin dag.
Kram Helene.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...