Sidor

torsdag 23 september 2010

Acceptans är inget alternativ i vissa frågor!

Idag drar jag och 3 andra vänner till Ullared. Alla de andra åren har jag endast köpt kläder till sonen och maken där men i år ska JAG prioriteras. Det har maken sagt klart och tydligt och för en gångs skull tänker jag "lyda" haha. Jag har verkligen inga höst/vinterkläder! Allt är för stort, ett angenämt problem - men dyrt!

Sonen som växer som om hans kost endast bestod av jäst behöver ALLT en påg kan tänkas behöva inför höst och vinter.

Vi får väl se om jag får syn på några tv-kändisar på Ge-Kås.

Tack för alla sms, hejar rop på FB och söta uppmuntrande mail efter de senaste dagarnas skriverier på fb. Jag tänker inte kommentera detta i min blogg mer än idag: jag mår naturligtvis inte mår bra av situationen som uppstått i min släkt i samband med sd's intåg i riktsdagen. Men alternativet med acceptans eller tolerans är för mig i denna otänkbart i denna fråga!
Det kommer aldrig någonsin finnas för mig, aldrig! Även om jag respekterar andras åsikter så kommer jag under inga omständigheter acceptera eller tolerera främlingsfientlighet. Aldrig!

Det gör ont att behöva ta all skit som följer med min ståndpunkt, men hellre det än att jag går mot allt jag tror på, värdesätter och står för. Pratade med mina föräldrar som just nu befinner sig i Turkiet om det som hänt och de är jätteledsna över valresultatet men ännu mer ledsna över utspelen på fb. Deras sista sms i frågan löd dock "vi är stolta över dig och du har vårt fulla stöd" det räcker för mig.
Och tro mig, trots vissa uttalanden så har jag INTE glömt var jag kommer från eller vilka som är mina föräldrar. Jag är en STOLT andra generationens invandrare med en tvättäkta svensk pappa som härstammar från sillastryparna på Limhamn och en polsk mamma som trots att hon levt fler år i Sverige än i Polen låter oss barn och barnbar ta del av all den underbara polska kultur som hon kommer från. Jag älskar er båda för att ni gett mig, min syster, våra barn och män det bästa av båda världar. Tänkt vilken rikedom!

Så, nu tänker jag inte säga mer i den frågan här inne. Jag tänker inte sjunka till samma låga nivå som vissa andra. Vill ni ta en diskussion med mig, gör det! Men se då till att komma pålästa så inte argumenten börjar tryta igen och ni måste gå till personangrepp för den nivån har jag varken ork eller lust till att sänka mig till.

Så, nu kommer snart syster yster och sen är det dags att bege sig.

O du, glöm inte: MÅNGFALD BERIKAR!

3 kommentarer:

nettan sa...

vi måste alla få ha olika åsikter .. och jag gillar dig för den du är ....
så stå på dig ...
hoppas du haft en bra dag i himmelriket som vissa kallar det .. själv är jag ingen ullareda fans...
även där är får man vara olika....hihi
puss på dig ..

Helene sa...

Va kul med ullared = ))
Shoppa lugnt ( eller inte )
Ha en toppendag.
Kram Helene.

Scrapmoster sa...

Hoppas du haft en underbar dag i Ullared. Det är inte alltid man får "order" från mannen att köpa nått så jag hoppas du handlat massa fint, hihi.

Kramen i

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...