Sidor

måndag 11 oktober 2010

Himmalagad thaimat

Igår lagade jag lite thaimat till mig och maken eftersom sonen var hos mormor och morfar. Gott och superlätt!

2 kycklingfiléer strimlas och steks
1 pkt Santa Maria Paneng krydda strös över kycklingen
strimlade morötter
strimlade bambuskott (inte skivade....det ska va smått o tunt)
2 burkar kokosmjölk
1 tsk sambal olek om man inte tycker panengen är tillräckligt hot (en vink till Lena....)
innan servering i med lite hericot vertes
Jag gillar ju att mat ska puttra så därför har jag i 2 burkar kokosmjölk...en del kokar ju bort....
Serveras med valfritt ris eller extra grönsaker tex sallad

Det blev en del över som nu gottar sig i frysen och väntar på att komma med mig till jobbet.

3 kommentarer:

Lena sa...

Det ser jättegot ut, lika gott som det lät igår när jag fick receptet. Skall prova det i helgen tror jag, behöver lite nya idéer. Jag har inte provat vitt ris än, mer än sushiriset jag provade (och dumpade på) när du var här. Är egentligen inte så förtjust i ris, så jag tar nog lite fullkornspasta till... Kram

Sandra sa...

Buzz? såg kampanjen! Låter gott iaf!

ANNA sa...

Ser så gott ut!!
Jag är så dålig på att kommentera men jag läser din blogg!!
Hoppas allt är bra!!
Jag har låst min men om du vill läsa så skicka ett mail t mig så bjuder jag in dig!
annaois@live.se
kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...