Sidor

fredag 1 oktober 2010

Oktober månad = rosa månad

Idag är det den 1 oktober. Oktober är sedan en tid tillbaka en rosa månad i vårt avlånga land. Rosa som i rosa bandet. Rosa bandet stödjer bröstcancerforskningen.
Sedan jag blev sjuk i bröstcancer 2006 har jag varje år i just oktober startat en webinsamling till förmån för just rosa bandet. I år är inget undantag. 

Snälla, hjälp mig hjälpa andra i samma sits som jag. Skänk ett bidrag till bröstcancerforskningen. Stöd rosa bandet! Klicka på länken till höger och lämna ditt bidrag eller smsa BESEGRA 3831 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym.
Exempel: BESEGRA 3831 Johan Ek


Ni som följer min blogg  kommer väl ihåg att jag och maken faktiskt varRosa Bandet Galan på Malmö Arena förra året. Jag fick se en personlig favorit, Sarah Dawn Finer framföra en låt som betyder oerhört mkt för mig. Budskapet är starkt, enkelt och klockrent. Årets Rosa Bandet Gala är i Göteborg den 28de oktober.

Tack för ditt stöd och sprid gärna budskapet vidare till andra i din omgivning. För tillsammans kan vi göra skillnad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för påminnelsen!

/Pilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...