Sidor

torsdag 14 oktober 2010

Försvinnande god kasslergryta

Igår testade jag ett nytt recept som heter gottigottgott-kassler. Oj oj oj vad det blev populärt, vet inte vem som åt mest - sonen eller maken? Sonen tog 3 portioner och var hör och häpna tyst under hela måltiden....han var så upptagen med att äta "mums mums grytan" som han kallade den att han inte hade tid att prata :)
Som  vanligt följer jag ju aldrig recept till punkt och pricka utan ändrar efter mitt eget tycke men basen såg ut så här:
Kassler, soltorkade tomater, vitlök, grönsaksbuljong, tomat puré och matlagningsgrädde (4%)
Vitlöken fräses i lite smör, därefter läggs strimlad kassler i. Jag kryddade med paprikapulver, chilipulver och lite peppar. Därefter finhackade jag de soltorkade tomaterna (annars kinkas det lätt om det det är för stora bitar....) och la i. På med grädden och i med lite tomat puré. Sen ska det puttra.
Serveras till ris eller pasta, vi valde ris
Mums! Det kommer definitivt tillagas fler gånger. Grytan kan med all fördel hottas till lite men det är inte så lämpligt här hemma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser samskens ut, blir nog det någon kväll nästa vecka

Annika sa...

guu så gott! Det receptet skrev jag ner direkt!

Anonym sa...

Ska laga detta idag :)¨Kram Malin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...