Sidor

måndag 18 oktober 2010

Vecka 5 here we come!

Då var det dags att sätta igång näst sista veckan på 6VU


  • 1000 hopp. Den här veckan ska du göra 1000 hopp. Upphopp, grodhopp, benböjshopp, burpees, småhopp, hopprepshopp, längdhopp, höjdhopp. Vilken typ av hopp du vill, bara båda dina fötter lämnar marken. Antingen sprider du ut dem under hela veckan, eller så gör du dem till ett roligt pass.
  • Ge minst en ärlig komplimang till någon i din omgivning varje dag.
  • Även vecka 5 bjuder på nya små, bonusutmaningar, såklart. De här utmaningarna helt och hållet frivilliga, vissa är enklare än andra och jag hoppas att ni försöker er på någon utav dem.
  • Sockerfri. Välj bort allt vitt socker den här veckan. Hur strikt man vill vara får var och en avgöra själv, om man bara låter bli godis och bakelser, eller håller sig borta från allt där socker är tillagt.
  • Affirmera. Skapa en egen affirmation och börja /avsluta dagen med den. Det kan vara alltifrån ”Idag kommer bli en perfekt dag” till ”Jag är snygg, stark och helt grym.” till ”Jag är perfekt, precis som jag är.” osv.
  • Distanspass. Minst 20 kilometer under en och samma dag. Cyklar du, kan du dubbla för att utmana dig själv lite mer.
 Hur gick det förra veckan då? Jo, jag kom inte upp i 10 timmar på träning, nästan....men inte hela vägen. Och jag  fick inte ihop en lista med 10 saker med min kropp jag är nöjd med, kom bara på 7....

Idag har jag träningsvärk efter allt trädgårdsarbete igår....känns som att jag knappt kan gå...men nu ska jag upp på orbitrecken och crossträna lite.
Ciao!

     

    4 kommentarer:

    JD - Gastric Bypass opererad sa...

    tack för din kommentar :)

    jag vill också prova den där utmaningen, men har nog inte tillräcklig ork än!
    hur längesen var det du opades?

    Helene sa...

    Åh va du är duktig !!
    Ha en skön kväll.
    Kram Helene.

    Maribella sa...

    OMG!! 1000 hopp....det blir ~150 hopp OM DAGEN....
    Sååååå, upp och hoppa med dej!

    Kram och lycka till!

    scrapmoster sa...

    Du är så duktig, jag blir trött bara jag tänker på´t. LAgade din kyckling& bacongryta idag och det var en megahit. Stark men god!

    Kramen i

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...