Sidor

fredag 8 oktober 2010

Microträning

För att klara av alla utmaningar jag har åtagit mig den senaste tiden har jag insett att microträning (inget vedertaget begrepp jag vet....men jag har kommit på det alldeles själv) är min räddning. Jag har just nu inte tid till timmavis på gymmet eller ute på tur för att samla steg. Det jag däremot hinner är 10-20 minuter här och där på tex orbitrecken här hemma alt roddmaskinen eller trappmaskinen på F&S....typ lite in o ut....och så "vardagsmotionen". Hoppar av bussen en hållplats tidigare och går en längre bit till jobb, tar bussen en hållplats längre bort och går lite mer på morgonen. Sånt hinner jag just nu. Det funkar det med. Vill man så går det.

Den där förbenade plankan man ska utöka.....det var inte många sekunder jag klarade i början.....22 för att vara exakt. Igår klarade jag 1 minut och 40 sekunder. För er som inte vet vad plankan är så ska man stå i följande ställning:




Det är INTE lätt!!!
Nu ska jag ta en omväg till bussen. Ha en bra dag allesamman.

Ps: för er som undrade vad jag sa till mig själv i spegeln i morse (del av utmaningen i att berömma sig själv) "Godmorgon, tur du ser ut som du gör, annars finns det ingen som du" Ds

7 kommentarer:

Lena sa...

Det var en mycket bra spegel-kommentar, den skall jag komma ihåg. Jag har nu begåvats med ett stort blåmärke mitt i pannan (det har sjunkit ner) så sådana kommentarer behövs verkligen. Ser ut som jag vet inte vad... Kram å ha en härlig fredag!

S sa...

Wow, vad länge du fixar planken! Blir imponerad, bra jobbat!

Och vilken härlig kommentar, den tar jag med mig! *s*
(fast jag var ingen vacker syn i morse!)

My Open Source Software Development Blog sa...

Du kämpar på bra. Behöver du någon att träna med i helgen, så säg bara till. Jag tänkte försöka hinna med lite träning under helgen oavsett.

nettan sa...

du är så duktig och en man som vill träna med dig .. underbart.. kram N

Pippi sa...

Lite kort träning är bättre än ingen träning alls!

Du är toppen duktig som fortätter kämpa

ha en fin helg!
Kram

scrapmoster sa...

Bättre lite än inget alls skulle jag vilja säga. Du är jättebra och vilken bra spegelkommentar. Den snor jag med rakt av!!

Kramen i

Michaela sa...

Hej,
du är ju jätte bra, frut när jag gjorde plankan varje dag i ca en v dåvar jag uppe i nästan en minut men nu när jag börjar om efter ef förkulning var vin bästa43sek.
De e grym :)
trevlig helg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...