Sidor

torsdag 14 oktober 2010

Pop-up julkort

Har länge velat göra ett pop-up kort men inte riktigt vetat hur jag ska göra. O så hittade jag DENNA sidan med en mycket utförlig tutorial som du hittat HÄR.


Granen är Skogstokig och färglagd med promarkers. Kulorna är 3d-lackade och stjärnan (även om det inte syns så tydligt) är lackad med crackle.
Insidan:


Det var verkligen roligt att göra pop-up kortet men det kräver lite övning och mkt tålamod :)
Inger du undrade om magneterna....det kommer snart upp lite alster där jag använt dem....den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge, haha....

4 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Vilket härligt popup-kort!!!
Visst är de roliga att göra, men som du säger..det kan vara lite pilligt och trixigt innan man fattat galoppen ;)

Själv ÄLSKAR jag att göra Popup! Nu var det ju faktiskt ett tag sen sist..kanske dags snart igen?! ;)

TAck för inspirationen!!

KRAMAR Petra

Monica sa...

Ur fint , själv kan man inte ens skriva ett kort ;)

Helene sa...

Vilka fina kort...
Jag älskar ju kort...både att få och att skicka så det där kanske vore något för mig = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Petra Maria sa...

Blev ju superduperbra och kanonsnyggt!
Ha det jättebäst
Skogstokiga bamsekramar
från mig

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...