Sidor

måndag 4 oktober 2010

6 veckors utmaningen - 2 veckan avklarad

Hur gick det då? Jojomen, trots halsfluss har jag gjort det som stod på "listan". Det recept jag testade hittar ni längre ner i bloggen. Tacksamhetspunkterna är många och antecknas både på papper eller mentalt varje dag. Det har varit så i 4 år snart.

Nu är det vecka 3 som gäller. Den veckan innehåller förutom grundutmaningen följande:


  • Streakwalk/run. Gå eller spring minst en sammanhållen kilometer i ett sträck, varje dag.
  • Säg något positivt till dig själv varje morgon när du ser dig i spegeln.
Imorgon börjar vecka tre, med tv veckor i ryggen har vi bara fyra kvar. Det går undan! Är ni taggade? Hoppas ni har hunnit med delutmaningarna för vecka 2 och gärna de små bonusutmaningarna också.
Även vecka 3 bjuder på nya små, bonusutmaningar. De här utmaningarna helt och hållet frivilliga, vissa är enklare än andra och jag hoppas att ni försöker er på någon utav dem.
  • Stretch. Avsluta varje tärningspass med några minuters stretch den här veckan.
  • Egentid. Ta minst 45 minuter den här veckan och bara rå om dig själv. Gör något som du mår bra av och njut av att vara med dig själv.
  • Långpass. Låt ett av veckans pass bli långt, över 100 minuter. (Om många av dina pass redan är över 100 min, så får du förlänga passet till en tid som är lite utmanande för dig)
O det började ju bra för det jag tänkte när jag såg mig själv i spegeln imorse var "o herre gud, hur ser du ut kvinna".....sen när jag kom på veckoutmaningen fick jag snällt gå tillbaka till spegeln och säga: "du ser ut att vara laddad för vad dagen har att erbjuda".....det får duga gott för idag. Återgår till jobbet idag efter min lilla sjukskrivning. Mår fortfarande inte 100, är trött men det är smällar man får ta. Ser fram mot den där punkten med 45 minuters egentid!

Hur går det för er då?

2 kommentarer:

Lena sa...

Grattis till att du har klarat 2/6 av utmaningen!! Kram

Anonym sa...

Du är helt klart på gång!
Tack för ditt stöd!

Kram Maribella

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...