Sidor

lördag 16 oktober 2010

Avkopplande vardagslyx

Här tillbringade jag och maken gårdagen. När han fyllde 40 fick han ett presentkort från life.se där man för en viss summa fick välja en egen upplevelse. Han valde en spadag för 2, gulle!
Eftersom ingen av oss tidigare varit på just YSB så valde vi detta.
Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men eftersom vi tidigare varit både på Varbergs spa och kurort samt Tylösand så var förväntningarna höga. Tyvärr infriades de inte.....vi hade med oss träningskläder för att kunna träna lite...personalen i receptionen kunde inte svara på hur man kom till gymmet. Där stod skyltar, gym över gården....vilken gård? De stod där och ryckte på axlarna och bad oss återkomma....jo men hallå....återkomma när? En annan dag eller? Ok, då vill jag sola....ehrm....sola? Ja vi har ett solarium, men jag vet inte var....du förstår jag jobbar vanligtvis i hotelldelen. Jaha....då får du väl fråga någon då tänkte jag men orkade inte göra en grej av det hela. Så motionen jag fick var att simma i den lilla bassängen, fram och tillbaka....fram och tillbaka.
Sen gjorde jag något som jag aldrig trodde jag skulle göra...jag badade isvak (2ggr!!!). O jisses va kallt det var. Men efteråt var det riktigt skönt, speciellt sen man gått in i bastun en stund. Bubbelpoolen och utomhus poolerna som var rejält uppvärmda var också riktigt najs. Så allt som allt är vi nöjda med dagen. Medan maken fick sin massage såg jag till att skrubbas ordentligt och njuta av ångbastun. Det är lite läskigt för man ser inget när man kommer in, sätter sig där man tror det är ledig. Efter en stund pyser lite av ångan bort och jag får en chock. Där sitter 3 andra människor där inne....o jag som trodde jag var ensam. Sen fylls det på med ny ånga och då är man lite blind igen. Läskigt men skönt.

Relaxavdelningen var en massa himmelssängar med utsikt över den vackra naturen och trädens alla skiftande höstfärger. Här hade det inte varit så svårt att somna....
Öppna spisen

Höstäpplen, nötter och torkade frukt i mängder för att ge lite energi
En underbar höstdag med en underbar utsikt. Maken badade faktiskt i havet....det bangade jag...isvaken räckte långt och väl för min tapperhet.
 
Efter en dag här var vi rejält avslappnade....så pass att man gärna hade gått och lagt sig en stund när man kom hem. Men då var det ju fullt ös med son som kom hem från skolan och en leksugen hund.

Idag bär det av till vännen L och sång med The Lilies. Därefter hem till goda vännerna P och C för grillning och lördagsmys. Imorgon kommer syster yster med familj hit på middag. Ska bli kul med en bebis i huset igen, var ju något år sedan sist.
Ha en fin lördag!

5 kommentarer:

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Trist med personal som inte kan ge några tips eller vet vad de ska svara kunderna ens. Dålig serviceinriktning. Det verkar ändå som ni hade en riktigt, riktigt toppendag! Kram och hoppas resten av helgen fortsätter lika bra! ♥

Lena sa...

Tråkigt när de inte är serviceinriktade, men ni verkar ju ha haft en bra dag ändå! Kram

Maribella sa...

Vilken tur att det var så otroligt vackert eftersom servicen inte var på topp!

Jag är grymt avis- skulle nog behöva något avslappnande!

Kram

scrapmoster sa...

Skönt att ni fick en bra dag ändå trots strulet i receptionen. Tycker faktiskt ändå att du ska mejla de och säga vad du tycker för att det inte ska hända igen. Det där är en så stor sak-när det första intrycket och mötet blir så knasigt. Det ska de veta om.
Kramen i

Annika sa...

åh så underbart där ser ut!!!! trist med servicen bara... kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...