Sidor

måndag 12 september 2011

Fika-present

Idag var jag och syster yster hemma hos en go kollega och vän till mig. Jag har aldrig varit hemma hos henne där hon bor nu, så jag gjorde en lite gå-bort-present.
Ett scrappat ljus med De skogstokiga stämplarna Kaffebus, I like you a latte och sockerbitar. Tagen på flaskan med Hasselnötssyrup är också skogstokig, relax stämpeln är en gratis digistämpel som jag inte kommer ihåg var jag fått ifrån (filen heter Relax by Bird...kanske en ledtråd?).

Nu står den hemmabakade pizzan i ugnen. Gjorde ett experiment och använde dinkelmjöl och BAKEPRO istället för vetemjöl. Vi får väl se hur det slutar....OCH ffa vad mina boys säger. Toppingen idag består av (min och makens sida) stark spansk korv, mozzarella och soltorkade tomater och på sonens sida strimlat kalkonkött och vanlig ost. Återkommer med utvärdering.

2 kommentarer:

Lena sa...

Det där Bakepro låter intressant. Fast å andra sidan så mår jag inte bra av bröd, men det kanske blir mindre fluffigt? När det gäller pizza så funkar mini-tortilla-bröd perfekt för mig. Något som håller ihop det hela, och så lägger jag krutet på toppingen istället :) MMM nu blev jag sugen, det får nog bli en sån till middag idag :)

KRam (ps i morron får du paket/kuvert på posten från mig, hoppas inte det försvinner)

Petra Maria sa...

WOW! Så fina ljus. Me like :O)
Massor av Skogstokiga
bamsekramar
från mig

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...