Sidor

söndag 4 september 2011

Sprucken trumhinna....

Natten till igår sprack min vänstra trumhinna o fy saaaatan va ont det gjorde precis innan. Vaknade mitt i natten och trodde huvudet skulle sprängas, smärtan strålade ner mot käken och halsen. Sen när den väl sprack var det nästan lite befriande, men sörjan som kom ut var inget kul.
Hela dagen igår gick jag runt med en molande värk över vänster sida...hela kinden, tinningen och käken ömmade trots intag av panodil. Inatt har det varit lite bättre men jag kan inte sova på vänster sida. Det gör för ont.
Antibiotikan börjar verka, tempen dalar sakta ner åt men jag är ännu ej helt feberfri. Min normaltemp är 36,7 o imorse låg tempen på 37,9
Kroppen är fortfarande trött, andningen tung och rosslig. Inhalatorn, nässprayen och näsdukarna är mina bästa polare. Blir lätt yr och får nästan lock över örat (vänstra) när jag reser mig hastigt eller vrider på huvudet.
Jag är inget öronbarn, mamma kunde inte erinra sig om att jag haft öroninflammation som barn. Min son har aldrig haft det och maken endast någon enstaka gång. Syrran kan jag heller inte minnas har haft det....så vi har varit förskonade från denna plåga, vi har å andra sidan varit lungbarn....det är jobbigt det med.
Nu lite mer vila o dagens andra panodil-dos.

2 kommentarer:

Ninja Ister sa...

Åh, det som gör så ont! Jag har värkt sönder trumhinnorna på båda öronen ... och blivit punkterad några gånger, så gjorde man ju i början på 70-talet. Vad jag minns så var det en befrielse när det väl gick hål, för då försvann den vidriga smärtan.

Jag har haft ont i örat en gång i vuxen ålder och det var bland det läskigaste jag har varit med om - jag satt och grät i gungstolen ... all ångest och smärta från barndomen liksom spädde på det onda.

Usch, jag kan nästan inte tänka på ont i örat, det är så hemskt!

Krya på dig, Soulis!

Kati sa...

Usch och fy...stackars dig!!!!!!

Krya på dig!

Kati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...