Sidor

torsdag 15 september 2011

Svek

Man kan bli sviken på många plan, svek från någon man litar på och har lagt mkt förtroende till tar hårt. Just nu brottas jag själv med oerhörd ilska och besvikelse eftersom jag inser att du inte är den jag trodde. Jag skulle vilja göra och säga mkt, men kan inte för där finns många att ta hänsyn till. Och till skillnad från andra, finns det en viss gräns som JAG inte överskrider, hur mkt jag än i ren och skär ilska just nu har god lust till.

Jag får ingen ro inombords, sömnen uteblir pga alla tankar som far runt i skallen, alla känslor som tär inombords. Jag tvingas till beslut och val jag inte vill men som är nödvändiga. Val som i stunden är nödvändiga, men inte för det destu mindre roliga och i längden påverkar så mkt annat. Avskyr att Du orsakar mig och mina nära och kära detta. Avsky är faktiskt ett mkt milt uttryck för det jag känner. Har många andra starka känslouttryck jag skulle vilja använda, men jag sänker mig inte till den nivån. Jag nöjer mig med att tänka dem.
Jag jobbar på att hålla ihop mig, för det finns andra som behöver mig och som betyder allt för mig. Och till skillnad från Dig så sviker jag inte dem. Aldrig. Men Du har förbrukat all rätt till min respekt, mitt förtroende och hänsyn.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Känner med dig! Kram

Anonym sa...

jag lider verkligen med dig. Svek är så känslomässigt urtömmande och tar nå fruktansvärt mkt på krafterna. Jag känner verkligen att du har utsats bland en av de värsta.
❤‏

4U2 sa...

Finns nog inget värre än att bli sviken.
Kram

Lena sa...

Oj, det lät inte roligt alls. Förstår att du har det jobbigt. Hör av dig på MSN om du behöver snacka av dig, du vet att jag finns här för dig! KRamar i massor

Anonym sa...

Svek=blää!

Har aldrig själv blivit så skadad som just av svek.

Jag känner och lider med dig!

Sänder värme, kärlek och kramar genom cyberrymden till dig!

Kati

Cathrin sa...

Usch ...låter jobbigt och tungt. Men du ska se att det kommer ordna sig till det bästa även om allt känns SKIT just nu. Stor kram till dej//Cathrin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...