Sidor

fredag 16 mars 2012

Vågen pekar neråt, dags för fas 2

Klart att det funkar när man rensar kroppen och bara tillför bra mat....kick-start-effekten var väntad. -2 kg på 4 dagar.
Jag är jättenöjd, men nu kommer frågan om det fortsätter så här när det är dags att tillföra grönsaker i steg 2, dvs omväxlingsfasen.
Omväxlingsfasen innebär kort att man tillsätter grönsaker utan för mkt stärkelse (potatis, majs, ärtor, bönor osv). Avocado är en frukt och får ej ätas just nu.

Upplägget kan se ut på 2 olika sätt: antingen varannan dags upplägg, dvs en dag protein+ grönsaker följt av en dag med rent proten, ELLER 5 dagar protein+grönsaker följt av 5 dagarns rent protein.
Detta ska göras tills dess man uppnår sin målvikt.

Havreklin skall utökas till 2 msk/dag. Hur man äter det är fortfarande valfritt. Man kan strö det över yoghurt eller göra som jag, "baka" Dukanbröd eller Dukanpannkaka.

Motion: Minst 30 minuters promenad/dag.

Dagens frukost:
Äggröra på 1ägg och 1 äggvita samt lite lättmjölk
½ dukanbröd med köttpålägg

2 koppar kaffe med lättmjölk

Jag måste bli bättre på att dricka vatten....jag avskyr att dricka vatten som ni vet....men jag jobbar på det.....

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...