Sidor

onsdag 14 mars 2012

"Dukanbröd"

Eftersom jag tidigare gjort mandelbröd så tänkte jag att det borde funka att göra samma sak  med havreklin: 
Recept:
2 msk havrekli
1 msk kesella 
1 ägg
0,5 tsk bakpulver 
lite salt (krydda om du vill)

Gör så här
Blanda alla ingredienser och häll smeten i en glasform som klarar att micras
Grädda på högsta effekt i micron i 3 min. Klart!
Låt svalna på galler. 

 Gott, enkelt, snabbt och mättande. 

PS: till er som undrar om hur jag kom upp i alla mina steg igår, så både går, springer o cyklar jag en massa på mitt jobb....näst intill hela tiden....och power walk på det.....that's how. DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Blev lite nyfiken på Dukan när du skrev om det o verkar värt att testa.

Det är en imponerande mängd steg och hellre ett sånt jobb än som mitt som är helt stillasittande!

Ha en härlig dag! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...