Sidor

lördag 17 mars 2012

Matrapport och vilse i löparskodjungeln

Idag har varit en bra dag. Fika på stan med L, kom hem fulltankad med positiv energi och Malin Ewerlöfs bok (se förra inlägget). Jag är laddat till tusen. Har sett era kommentarer om skor, har surfat runt en massa för att läsa på, försöker jämföra priser och sätta mig in i termer som pronation och supinering. Det är en helt vetenskap det här med löparskor, heldämpat, gelé, springa på asfalt eller terräng, viktklasser hit och dit. Jag är helt snurrig i huvet.
Så imorgon åker jag ut till en av de kända sportaffärerna som har en "running clinic" för att få hjälp och råd.

Dagens mat ser ut så här:
Frulle: Omelett med rödlök, champinjoner och tomater. (jag och maken delade på en stor)
Lunch på stan med L, grillad kyckling med extra sallad istället för pommes. Sås: yoghurtsås med persilja, hummus, tomatsalsa.
Middag, grillad kalkonfilé, vitlöksfrästa morötter och champinjoner, blomkålsmos, sparris och gräddsås (milda mat 4%).
Nu lite kaffe och soffläge med Malins bok. Alla löpartips tages tacksamt emot. Imorgon bitti ska jag ut igen och se om jag orkar springa 2 minuter....det låter lite, men det är faaaan så jobbigt.

2 kommentarer:

Lena sa...

Maten ser supergod ut. Skall nog prova detta. En stor fråga bara: klarar man sig utan ägg? Finns det alternativ? Tål ju inte ägg längre :( Kram å ha en bra dag!

Michaela sa...

gud vad middagen såg god ut.
Prova chorizo i omeletten det är supeer gott :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...