Sidor

måndag 12 mars 2012

Dag 1 snart avklarad

Idag inleddes ett seriöst försök att bli av med de sista seeeeega kilona på min viktresa som än så länge visar -66kg.
Syrran o svågern testade Dukan dieten, som jag innan endast läst om. Syrran rasade i vikt o blev av med alla eftersläntande graviditetskilon. Jag köpte boken, läste på och tänkte....ja varför inte? Jag äter redan rätt likt ändå med vissa undantag.
Så idag startade jag attackfasen som för min del pågår till fredag (5dagar). Jag äter uteslutade kött (ox), fågel och fisk, keso, kesella, ägg och lättmjölk samt 1 havreklipannkaka/dag. Det rekommenderas att äta den på morgonen, men jag hade inte havrekli hemma imorse, så det blev rökt kalkon o kokta ägg.
Nu ska sista kvällsmålet intas....havreklipannkaka med kalkonpålägg, inget smör.

1 kommentar:

anna sa...

Dukan dieten, Inte hört talas om. Spännande se hur det går för dig :)
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...