Sidor

torsdag 22 mars 2012

Jag fixade intervallet 2x2

Igår var jag dödstrött när jag kom hem från jobb o efter maten kunde jag knappt hålla ögonen öppna....låg där i soffan o tänkte på hur skönt det hade varit att gå och lägga sig....för natten....
Men va faaaan....så här kan vi ju inte ha det! Jag bestämde mig för dra på mig träningskläderna innan jag ångrade mig, stack ut på den lilla rundan med Primadonnan.
Jag värmde upp i 10 minuter som boken säger och sen bestämde jag mig att faktiskt köra 2x2, dvs 2 minuters löpning följt av 2 minuters gång. Jag var ju övertygad om att jag inte skulle orka att springa 2 minuter utan att pausa.....men vet ni? Det gjorde jag! Jag kände tom att jag hade orkat mer. Men boken är tydlig men att man inte ska köra mer än 2x2 de första turerna för att vänja kroppen.
Det kändes i varje fall bra. Idag känns benen ömma, men värker inte. Det är också ett framsteg!

4 kommentarer:

Lena sa...

GRATTIS!! Så jäkla starkt jobbat! Ser du mig när jag står i kanten av spåret och hejar?? Kram

Cathrin sa...

Så klart du fixade det....hejja på. Jag har kommit till tanken att något kilo ska bort men godis GODIS är ju så gott, så just nu proppar jag i mej onyttigt istället.....dumma mej, hej Cathrin

Anonym sa...

följ min kamp med övervikten..

mimmisworkout.blogg.se

L8 sa...

Go girl!! Heja, heja, heja!!
Kramis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...