Sidor

söndag 25 mars 2012

Proteinbomb till frulle och lite Dukan-"inköp"

Har en sådan fantastisk träningsvärk idag....både efter jogging och allt trädgårdsarbete igår. Blir "bara" vardagsmotion idag i form av tvätt och dammsugning....mer tror jag inte mina skrikande muskler klarar av....
Dagen började precis som igår, med skallebank :( Måste vara det taskiga vädret eftersom jag vet att jag sover bra och tillräckligt många timmar OCH äter ordentligt.
Såg till att starta dagen med en proteinbomb:
Dukanbröd med stekt äggvita samt rökt kalkon. Till det kaffe med lättmjölk. Allt enligt Dukan-riktlinjerna.
Det där med stekt äggvita har jag fått från mitt favvoprogram Biggest Loser. De äter alltid stekta äggvitor på morgonen eller har det i sina subs osv. De gör även sina "egg white omelettes" stup i kvarten, så jag tänkte jag testar.
Det var supergott!
Efter att ha surfat runt en del på Dukan-bloggar både i Sverige och England samt USA såg jag att många använder sig av Shiratakinudlar. Jag har smakat dem innan och de påminner om glasnudlar.
Jag gick in på Bodystore där jag handlar en del och hittade både Fettuccine och Mini Pearls (kan användas istället för ris eller couscous?) Hämtade mitt paket med dem igår
 Inte många kolhydrater här inte....
 
Någon som provat och som har goda recept att dela med sig av?
Nu har jag dragit på det länge nog....dags att hänga upp tvätten.

1 kommentar:

Josefine sa...

Hej!

Vilken trevlig blogg du har! Jag tänkte också köpa sånna nudlar, såg att de fanns på internet också, så ska prova dem! Vad tyckte du om dem? (Jag är dietiststudent också så är jätteintresserad av att prova nya saker försts! :) )

Jag skulle vilja passa på och tipsa dig om fina smycken i silver och läder som jag säljer på www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit bland vårens favoriter :)

Ha en skön vecka!
/Jossan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...