Sidor

lördag 2 oktober 2010

Kläm på brösten!

Jag har skrivit om det förr och jag gör det gladeligen igen för det är VIKTIGT! Undersök era bröst tjejer. Ja, jag skriver tjejer för det är främst en kvinnosjukdom även om jag vet att män också kan drabbas. Vet du inte hur man gör? Titta då HÄR eller HÄR

Gör det till en vana, en rutin när du tex duschar. En gång i månaden räcker gott o väl. Tycker du det är obehagligt? Be då din partner om hjälp.
För du visste väl att bröstcancer är kvinnans vanligaste cancerform och mellan 15-20 kvinnor drabbas dagligen av eländet. Chansera att övervinna sjukdomen har ökat betydligt de senaste året bla tack vare att sjukdomen upptäcks i ett tidigt stadium. Jag var nyss fyllda 30 när jag blev sjuk så låt dig inte luras och tro att "det här drabbar inte mig, det är bara medelålders och äldre kvinnor som insjuknar". Sjukdomen tar inte hänsyn till varken ålder eller kön. Vill du läsa mer om sjukdomen så klicka HÄR

En annan uppmaning jag har till er där ute är att faktiskt få på de mammografiundersökningar ni blir kallade till. Hoppa inte över dem! De kan rädda liv! Ditt liv!

En annan sak som räddar liv är Rosa Bandet, har du inget? Gå ut och köp ett idag. Du kan också stödja min insamling, klicka på länken till höger på skärmen.

3 kommentarer:

L8 sa...

Nu lyckades jag äntligen ta mig upp ur sängen och göra nåt vettigt :)
Hoppas du mår bättre än vad jag gör...
Måste vara bra till imorgon när jag ska upp till Stockholm och jobba *stön*
Bara att klistra på sig ett leende och låtsas som om det regnar och däcka i säng sen när det är över...
Kramisar

Petra sa...

Den där hemska sjukdomen är fruktansvärt. Jag har handlar rosetten och lotter idag.

Lena sa...

Jag skall bli bättre på att klämma på brösten. En av fördelarna med att gå ner i vikt är att de blir lite mindre, inte lätt att känna på mina "bomber" innan... Vad som helst kan gömma sig därinne... Idag skall jag också handla rosa bandet, varför har jag alltid en röd höstjacka?? Inte så snyggt men det skiter jag i. Kram å ha en bra dag, hoppas du mår bättre.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...