Sidor

tisdag 29 september 2009

Slut på undanflykterna!

Nu är det slut på undanflykterna! Av med bh'n töser och undersök era bröst!



Klicka på bilden för att komma till aftonbladets informationsfilm. Den är enkel och tydlig.

Läs mer om bröstskolan HÄR

Visste du att det totalt ställs omkring 50 000 cancerdiagnoser varje år i Sverige!
Av dessa är cirka 7 000 bröstcancerdiagnoser. Drygt en fjärdedel av all cancer hos kvinnor är bröstcancer, som därmed är kvinnans vanligaste cancersjukdom.
Mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar varje dag.

Män kan också få bröstcancer även om det är ovanligt. Drygt ett 40-tal män i Sverige får varje år denna diagnos. Behandling och prognos är desamma som vid bröstcancer hos kvinnor.

Chansen att bli botad från bröstcancer har ökat de senaste årtiondena. Detta tros framför allt bero på att allt fler fall av bröstcancer upptäcks i tidiga stadier.
Statistiskt sett är dock prognosen bäst för kvinnor vars tumör upptäcks i tidiga stadier.
Därför är det viktigt att ni undersöker er!!!

Så in i duschen eller badet med er och knåda på! Känns det jobbigt så ta din respektive till hjälp!

6 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej gumman..:)

tack för ditt tips.. :) suger åt mig all info och det har gjort verkan kan jag lova 1,7 minus på vågen.. jag är så glad.. :)

ha en underbar dag, kramar

Mysan sa...

Kloka råd, jag knådar en gång i månaden!

Chrissan sa...

Pssst...min Milian är en kille.;)

Ann Ericsson sa...

Jag är urdålig på att undersöka mig, men får se till att bättra mig

Anonym sa...

Ja.. för annars blir det som för mig.. och det tror jag inte att någon vill genomlida..

Men nu är jag hemma.. och jag trodde på ett litet paket.. men inget fanns.. *snyft*

Jag kan skicka dig en påse bilar..

Kram Pys

Ludmilla sa...

Vad bra!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...