Sidor

söndag 24 oktober 2010

Why choose to fail when success is an option?

Ännu ett favoritcitat av Jillian  Michaels från amerikanska Biggest Loser.Jag hade gärna (host host) haft henne som PT, en sak är i alla fall säker: hon får bra resultat med sina klienter!
Hennes citat har etsats fast i mitt huvud sedan första gången jag hörde det. Så sant och så klok, men inte helt enkelt. Det handlar ju om val. Alla har ett val, valmöjligheterna är inte alltid många eller attraktiva men vi har alla ett val.
Själv har jag haft en lååång och jobbig platå när det kommer till min viktminskning. Det har stått still....helt still. Vare sig ett gram upp eller ner. Sååå frustrerande. Månad efter månad. Men så i fredags hände det -1.3 kg. Så jävla (sorry) skönt!
Under platå-tiden har jag fått div råd om saker jag kanske ska ändra på gällande min motion och kost. Jag har lyssnat men inget har känts som lämpligt för mig. Jag har aktivt valt att fortsätta på min egen linje, äta som jag gör - rätt så inrutat och strikt och motionera efter mitt eget schema. Jag har försökt att INTE hamna i den dåliga vanan av att äta mindre och på så sätt sätta kroppen i sparläge. Det enda jag ändra på var intensiteten på min träning. Till sist gav det resultat. Sååååå skönt!
För jag tänker INTE misslyckas ytterligare en gång och jag tänker inte heller ge upp nu när jag kommit sååå lång och är så nära att nå min målvikt.
För att misslyckas är inte ett alternativ längre :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite så känner jag med. Gäller bara att hitta en metod som gör att man lyckas! :)
//Chrissan

scrapmoster sa...

Helt rätt! Att misslyckas är inget alternativ!!
Kramen i

Malin sa...

Grattis!! Tålamod lönar sig :) Att misslyckas är definitivt inget alternativ längre. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...