Sidor

fredag 1 april 2011

Så här kan en matdag ut för mig

Dag 16 av Bloggutmaningen
Eftersom jag är ett matfixerat pucko så kan jag gladeligen delge er hur en matdag kan se ut för mig och jag utgår från gårdagen
Frukost kl 05.00 proteinhavregröt
Kl 06.30 kaffe med mjölk på jobb
Kl 08.00 mellanmål på jobb 1dl pauluns GI-flingor med tranbär tillsammans med 1½ dl lättfil.

Kl 10.30 en frukt
 Kl 12.30 lunch - rester: köttfärspaj med fetaost och soltorkade tomater, sallad på rosé, frissé och ruccola, coctailtomater, orange och röd paprika, solrosfröskott, rödlök, pumpakärnor och melonkärnor. 
Kl 15.00 1 dl naturell keso med bär (hallon och blåbär)
Kl 17.00 middag med familjen: ca 2 ½ dl blomkålssoppa (med kikärtor och morötter) och bacon vid sidan.
Kl 18.30 kaffe med mjölk
Kl 19.30 kvällsfika framför tv'n till "halv åtta hos mig" 2 knäckemackor (wasa rågi) med leverpastej och gurka.
Hur ser DIN matdag ut?

7 kommentarer:

Maribella sa...

Min matdag varierar....börjar oftast bra och slutar i katastrof. Och jag vet varför!! Planeringen finns inte!
MÅSTE börja planera mera!

Kram

4U2 sa...

Hum, äter inte nyttigt och igår efter min dumma promenad till en affär där jag bara köpte "lite" saker (mat) så min rygg vägrade hjälpa till att ta mig ut till den beställda taxin blev dagen så här:
1- thé med två grova mackor med skinka, 2- 2st varmkorv (i affären), 3- 1st äpple 4- köttgryta med potatis+ broccoli och tomat och efterätt jordgubbar. Kaffe, svart, flera koppar under dagen.
Ha en fin dag!

Helene sa...

Jag börjar alltid med GI-MAT på måndagar och slutar på onsdag-kvällen = ))
För då är jag sugen på allt = ((
Jag vet inte hur jag ska lyckas...Har säkert börjat 10 gånger nu...
Ha en fin fredag.
Kram Helene.

nettan sa...

hu vad du är duktig .. jag äter inte ens hälften av vad du får i dig ... jag vet jag borde,,, kram

Unknown sa...

Men shit vad disciplinerad du är! Snacka om att verkligen äta lite varannan timme. Imponerad. Jag har noll tid och inspiration till att hålla igång dagen på det sättet. Köttfärspajen lät ju sjukt god också!

Kram

Nina sa...

haha, där satt den ;o)

Kramizar

scrapmoster sa...

TACK för att jag fått ta del i hur din matdag ser ut. Det är så kul att se hur andra äter som är i samma båt som jag. Så ja, då är väl jag också ett pucko och matfreak eller vad det nu var som den där Anonyme kommentatorn sa. Alltså, så oförskämt att kommentera på det viset. jag förstår dig om du vart arg, jag blev det å dina vägnar.

STORA KRAMEN i

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...