Sidor

måndag 18 april 2011

Hur gick det då med sockerfriheten?

Jag har ju under den gångna veckan varit med i Ulrika Gabriels Hälsoutmaning "En sockerfri vecka".
Man kunde/kan lägga det på sin egen nivå, så här skriver Ulrika:
"När det gäller HÄLSOUTMANINGEN - En Sockerfri Vecka så väljer du själv vilken nivå du vill lägga dig på:

  1. Ta bort det helt onödiga sockret i form av godis, glass, kakor, saft, läsk etc. Du klara dig utan i en vecka, jag lovar :-)!
  2. Utesluta även de "osynliga" sockret som kan finnas i yoghurt, müsli, bröd, skinka etc. Bli mer medveten om vilka val du gör.
  3. Här utesluter du även sådant som omvandlas till socker i kroppen: pasta, ris, potatis (stärkelserika produkter)."

Hur gick det för mig då? Överlag bra, jättebra fram till i torsdags då jag åt några bitar godis. Tänker inte förklara mig eller försvara mig. Var jag tvungen att äta dem? Nä. Ångrar jag mig? Ja, nu i efterhand så, men inte i den stunden. 
Nu kör Ulrika EN VECKA TILL!  Är jag me? Japp, helt klart! Varför? Mitt svar, VARFÖR INTE?!

Häng på DU ME! Vad har du för anledning att INTE ens försöka? Om inte annats så har du i alla fall dragit ner på min konsumtion, o det är ju alltid något eller hur!? Kom igen, nu kör vi!

2 kommentarer:

Jessica sa...

You made my day!!! Min email är: jessie_olsen@yahoo.se

Peppkram!

Helene sa...

Jag vill va med = ))
En vecka ska jag nog klara eller ....
Ha en fin dag.
Kram Helene.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...