Sidor

onsdag 20 april 2011

Favoritlivsmedel

dag 35 av Bloggutmaningen

Om kaffe räknas som livsmedel så är det min favorit....om inte så är det helt klart ägg och eller keso. Varför? Man kan använda det till allt....eller mkt i alla fall och variationsmöjligheterna är mååånga! Dessutom är det nyttigt, vilket gör det hela så mkt roligare....eller nått.....

O nu vet du vilken fråga som kommer.......vilket är DITT favoritlivsmedel?

Är hemma med sonen som har påsklov. Han har alla möjligheter till sovmorgon, men vaknade 06.40 och rusar ut i köket med sitt Ben 10-skepp och förbereder ett anfall mot aliens. Maken som sitter och läser tidningen säger: "Hur kan det vara att du är så pigg"? Sonen tittar förvånat på honom och svara "jag har ju sovit". Bra svar! Det är härligt med barn, man får lätt en bra start på dagen med sådana kommentarer :)

Gårdagens fiskrätt blev en HIT hos både barnen (sonen hade med sig en kompis hem från fritids) och maken. Hittade på en egen variant av ett annat recept jag läst någonstans.
Jag stekte hokifiléer och kryddade med Santa Maria seafood & fish krydda sen la jag dem i en ugnfast form. Därefter knaperstekte jag bacon som efter att det fått rinna av på hushållspapper klipptes över fisken. Jag kokade en sås på lätt cr.fraiche (hade inte milda mat 4% hemma), lite aromat och vitlök (2 klyftor och enligt min smak kunde det gott varit i med, men man vågar inte chansa så här första gången). Den fick puttra lite innan den hälldes över fisken. In i ugnen på 200 grader under tiden som potatisen kokade.
Där blev inte en smula över till dagens matlådor....försvinnande gott med andra ord. Detta kommer vi definitivt göra fler ggr!

3 kommentarer:

S sa...

Keso är bra. Kaffe är livsnödvändigt. Dessutom vill jag gärna ha en god skinka eller salami hemma... :)

Maribella sa...

Oj, vilken svår fråga...
Klart kaffet står högt på listan, likaså mjölken som jag måste ha i!

Ha en bra dag!

Chris_P sa...

Låter jättebra!!

Avocado o couscous!! My favourites! Just nu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...