Sidor

måndag 18 april 2011

Veckans matsedel


Sedan jag berättade att vi här hemma gör veckomatsedel har det kommit en del mail med frågor om vad vi äter än den ena och än den andra dagen. Någon önskade att jag skulle lägga upp våra veckomatsedlar. Visst kan jag göra det. Några recept tänker jag inte lägga ut, för jag följer dem inte. Om ni vill kan jag ge en grov beskrivning om hur jag gör, vilka produkter/råvaror jag använder.
Under fliken veckomatsedel uppe, precis ovanför bloggrubriken hittar ni nu de gångna veckornas matsedlar och de kommande veckornas allt eftersom de planeras. Undrar du något så lämna en kommentar :)

3 kommentarer:

Scrapmoster sa...

Ja du har verkligen fått mig att ta en funderare över detta med veckomatsedel. Gjorde en förra veckan och den funkade fram till torsdag, då det vart annat. Har som sagt lite svårt med att planera maten så långt innan MEN jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv som ändå fick det att funka så pass pch dessutom tänker göra/försöka igen. Blev väldigt inspirerad av dina matsedlar. Och jag blev ju inte alls sugen på ALLA recept...Suck... "många recpet é dé". Men jag får väl googla lite o´se om jag hittar nått roligt med det namnet.

Ha en fin dag!! tisdag då alltså!!

Kramen i

Unknown sa...

Åh vad ambitiös du är. Ge mig lite av den energin snälla.. hihi..

Vi gjorde sådana när jag var liten, eftersom vi var 7 personer i hushållet. Alla med sina önskemål och sitt tjat. Till slut gjorde mamma en veckomatsedel där alla fick varsin dag i veckan. Mamma bestämde ett visst fast mattema per dag, och så fick vi välja utefter det. Givetvis fick man olika dagar olika veckor, så att alla fick bestämma inom alla teman. VI gjorde schema för 2 månader i taget ungefär. Väldigt bra, och det blev enkelt att veta vad det blev för mat och vad som skulle handlas in från vecka till vecka. Precis som du säger. När Mama blir större ska vi nog också sätta igång med det tror jag..

ps. Hoppas Pasta Indianan går hem. Och den där pestogratinerade hokin, har du recept eller innehåll på den? .ds

KRAM

Maribella sa...

Gud så avis jag blir på din förmåga att få till en planering!! Och följer du även planen så är jag än mer grymt imponerad!!
Vill vara sån!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...