Sidor

torsdag 7 april 2011

Det här får mig att gråta

Dag 22 av Bloggutmaningen

Jag är en person som har väldigt lätt till tårar eftersom jag är väldigt känslosam av mig. Naturligtvis gråter jag/blir röd när jag ser barn som far illa av en eller annan anledning. Lika så djur.
Jag gråter när jag blir rörd när jag ser på film....fram med näsdukarna bara!

Av förklarliga skäl gråter jag floder när jag läser mina bröstsystrars bloggar, när jag sorgligt nog möts av deras tragiska öden. Det kommer då väldigt nära min egen ångest, mina egna rädslor och farhågor om vad som kan hända när denna jävla sjukdomen segrar över oss.

Jag gråter när jag tittar på Biggest Loser på femman. Varför? För jag känner igen mig i deras värdelöshetskänslor, deras skam över att vara stora, deras kamp och jag identifierar mig oerhört i deras livshistorier. Deras skeva kroppsuppfattning, självbild och självkänsla är lika "fucked up" som min är, även om det blivit bättre.

Skulle säkert kunna rada upp fler tillfällen/situationer som rör mig till tårar, men jag håller där.

Vad får DIG att gråta?

1 kommentar:

Maribella sa...

Jag kan gråta för mycket...!
Grinar nästan jämt på bio tex - spelar ingen roll vilken film.
Och när andra gråter, tex anhöriga om en patient dött. Kan vara lite pinsamt men oftast ses det som naturligt!

Men oftare än jag gråter så skrattar jag!!

Kram och ha en bra dag!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...