Sidor

torsdag 12 augusti 2010

Havregrynsgröt med proteinkick


Många har frågat mig hur jag menar med att jag har ett ägg i min havregröt på morgonen. Det är faktiskt inte så konstigt som det kan låta. Man mäter upp sina havregryn (jag använder fiberhavregryn), vatten och salt. Låter komma upp i kok. När den första puttran visar sig, knäcker man i ett ägg, vispar runt tills gröten är klar o sen VOILA!
Jag äter den alltid med lite nötter och frukt eller bär samt en skvätt mjölk.
Enkelt, nyttigt, gott och mättande till tusen!

3 kommentarer:

Lena sa...

Hade funkat bra om man tålt ägg och gillat gröt och mjölk... Glöm inte av att du lovade att skicka ett smakprov på ditt proteinpulver, mitt smakar ju och luktar apa... Kram

Daniel sa...

Börjar man inte fisa förskräckligt då?

Annika sa...

jag ska nog ta och prova det..behöver ju det extra proteinet från ägget...gör du gröt på 0,5 dl gryn då eller?? kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...